حمایت اکبر اعلمی نماینده مجلس از جدایی طلبان پان ترک

تیر ۴, ۱۳۸۶

پاینده ایران

 

مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی کشورمان، کسانی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‏شوند، ابتدا اینگونه سوگند می‏خورند:

 

« بسم الله الرحمن الرحیم،من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‏کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‏نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‏ای را که ملت به ما سپرده، به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمات به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‏ها و نوشته‏ها و اظهارنظر‏ها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم»

 

«نگاهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، رعایت امانت و تقوا در انجام وظایف نمایندگی، پایبند بودن به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت، مدّ نظر قرار دادن استقلال کشور و آزادی  و مصالح مردم در گفته‏ها و نوشته‏ها و اظهارنظر‏ها» از بدیهی‏ترین وظایف نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که برای انجام این وظایف، در برابر قرآن مجید و با تکیه بر «شرف انسانی» ، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‏کنند. متأسفانه برخی از نمایندگان، گویی سوگند خویش و وظایف نمایندگی را فراموش می‏کنند … طی سالهای اخیر ، چنانکه مسوولان کشور، بخصوص مقام معظم رهبری و نیز مسوولان دولت سابق و دولت کنونی بارها گفته‏اند، دشمنان برای ایجاد اختلافات قومی و مذهبی ، و ایجاد بی‏ثباتی درایران تلاش گسترده‏ای را سامان داده‏اند. برکسی پوشیده نیست که رمز پیروزی ملت ایران ـ چه در انقلاب اسلامی و چه در جنگ تحمیلی و چه بعد از آن ـ وحدت ملی یا به تعبیر امام راحل، «وحدت کلمه» بوده است. برای تضعیف وحدت ملی و درهم شکستن وحدت کلمه‏ی ملت ایران، ایجاد اختلافات قومی، خط‏کشی و مرزبندی قومی میان ملت واحد ایران و ترویج و تحریک احساسات قومی، و ایجاد شکاف و اختلاف میان اقوام ایرانی، از راهبردهای شناخته شده‏ی دشمن است. طی سالهای اخیر، دشمنان ملت ایران، در این زمینه فعالیت گسترده‏ای را سامان داده و تشکلها و محافل و مطبوعاتی را به صورت آشکار و پنهان و در پوشش «دفاع از قومیت!» در داخل و خارج از کشور تشکیل داده‏اند…

جریان بیگانه‏گرا و ضد وحدت ملی در آذربایجان که در نزد عموم به جریان پان ترکیسم معروف است و عملکرد آن طی سالهای گذشته، نشان می‏دهد که یک جریان ضد ملت و تجزیه طلب است، برای فریب افکار عمومی و اشخاص ساده‏لوح ، ماسک «دفاع از آذربایجان!» را بر چهره زده است. این جریان که ماهیت ضد ایرانی آن بر هوشیاران پوشیده نبود، در خرداد ۱۳۸۵ ، ماسک خود را از چهره برانداخت و با حمایت کشورهای خارجی، با ورود به فاز آشوب و اغتشاش و آتش زدن اماکن و اموال عمومی و برهم زدن امنیت مردم ، چهره کریه خود را آشکار و عریان کرد. امروز دیگر برای مردم آذربایجان و بخصوص دستگاههای دولتی و حکومتی، وابستگی این جریان به بیگانگان و ارتباط گردانندگان آن با خارج از مرزها ، اثبات شده است.

جریان ضد میهنی یاد شده، طی سالهای اخیر برای رخنه‏ در درون دستگاههای نظام تلاش کرده که البته ناموفق بوده است. با این همه، افرادی از این سازمان بیگانه‏گرا، همواره برای ارتباط با برخی نمایندگان آذربایجان در مجلس مأموریت داشته و کوشیده‏اند تا آنها را تحت تأثیر قرار دهند، افراد سازمان بیگانه‏گرا، در ملاقات با برخی نمایندگان، به شیوه‏ای منافقانه، ضمن نفی ماهیت تجزیه‏طلبانه خود، تلاش کرده‏اند تا اگر چه در سطحی نازل، حمایت آنان را جلب کرده و در درون حاکمیت، برای فعالیت‏های تفرقه‏افکنانه و ضد میهنی خود چتر حمایتی بسازند…

اکبر اعلمی (نماینده مجلس) ، که عملکرد وی در سالهای نمایندگی برای مردم و «شورای نگهبان قانون اساسی» شناخته شده است، با جریانی که اغتشاشات خرداد ۱۳۸۵ را ایجاد کرد، پیوند یافته است. عملکرد وی طی چند سال اخیر در ارتباط با جریان ضد وحدت ملی در آذربایجان به گونه‏ای بوده است که جز حمایت سیاسی از این  جریان معنایی ندارد. بخصوص عملکرد و مواضع اکبر اعلمی درباره‌ اغتشاش‏گران خرداد ۱۳۸۵ در آذربایجان و تداوم حمایت وی از دستگیرشدگان آشوبها قابل بررسی است. به عنوان نمونه؛ پس از دستگیری یکی از برهم زنندگان امنیت مردم اردبیل در خرداد ۱۳۸۵ ، که شغل قصابی داشته و تاکنون زندانی است، اعلمی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، وی را «از دست‏اندرکاران مطبوعاتی اردبیل!» معرفی کرده و برای آزادی وی تلاش می‏کند.

پس از وقوع اغتشاشات اول خرداد ۱۳۸۵ در تبریز، اعلمی برای آزادی کسانی که امنیت عمومی را بر هم زده بودند، تلاش نموده و سپس طی ملاقات با عوامل آشوبگر در زندان، از آنان حمایت سیاسی به عمل می‏آورد.وی در مقام یک نماینده‌ مجلس، به جای تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی و بسیجیان دلاور آذربایجان که با عمل به وظایف قانونی، شرعی و ملی خویش، ماشین اغتشاش بیگانه‏گرایان را متوقف کرده و امنیت مردم را تأمین کردند، از بسیجیان به عنوان «نیروی خودسر» نام می‏برد و آنها را «عامل هتک حرمت شهروندان» معرفی می‏کند!؟

خرداد ۱۳۸۵ می‏گذرد، اما باز هم اکبراعلمی در خرداد ۱۳۸۶ از کسانی که قصد بر هم زدن امنیت مردم آذربایجان را داشته‏اند، به شکلهای مختلف و حتی با خرج کردن از پیشینه مردم آذربایجان دفاع می‏کند، در حالی که نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی و دلاوران بسیجی، توطئه جریان بیگانه‏گرا را برای تکرار اغتشاشات خرداد ۸۵ درنطفه خفه کرده‏اند و شایسته‌ تقدیرها و سپاسگزاریها هستند، اعلمی طی نامه‏ای به رییس قوه قضائیه به توجیه فعالیت‏های ضد وحدت ملی بیگانه‏گرایان می‏پردازد و می‏نویسد : «ممکن است دستگیر شدگان نوعاً به دلیل عشق و علاقه وافر به زبان [!!] … هویت قومی و یا جریحه‏دار شدن احساسات خویش [!!] … و رفع برخی تبعیض‏های فرهنگی و اقتصادی ، احتمالاً [!؟] مکنونات قلبی … خود را با  حضور در راهپیمایی و اجتماعات مسالمت‏آمیز [!!] و … بروز داده باشند… و چه بسا در میان آنها کسانی هم باشند که علایق آنها در شکلی افراطی تظاهر یافته باشد، … این افراط را نیز باید مولود عملکرد و گفتار کسانی دانست که …»

و علاوه از سعی برای توجیه اعمال بیگانه‏گرایان و اختلاف افکنان برای رییس قوه قضائیه ، بازهم در ۱۵ خرداد ۸۶ به زندان تبریز می‏رود تا با کسانی که سوابق فعالیت‏های اغلب آنها در اقدام علیه امنیت داخلی برای قوه قضائیه و نهادهای امنیتی روشن است، ملاقات کند و سپس اخبار این گونه اقدامات را برای حمایت از بیگانه گرایان و یا فریب افکار عمومی در اختیار برخی خبرگزاریها قرار دهد و اعلام کند که : «با پیگیریهای به عمل آمده از سوی اکبر اعلمی و با دستور مساعد آیت ا… شاهرودی، بیش از ۱۰۰ نفر از بازداشت شدگان آزاد شده‏اند.»

آیا قوه قضائیه ، اقدام کنندگان علیه امنیت مردم را با پیگیری یک نماینده آزاد می‏کند؟!

 چرا قوه‌ قضائیه و بخصوص دادگستری آذربایجان شرقی در قبال این سخنان سکوت کرده است؟

در هر حال، موضع اعلمی روشن است: «وی از کسانی که امنیت مردم آذربایجان را برهم زده‏اند، حمایت ، و حتی اعمال کریه و زشت آنها را با مطرح کردن مسایل و علایق قومی توجیه می‏کند. اما فرزندان قهرمان آذربایجان بخصوص بسیجیان را به عنوان عاملان هتک حرمت شهروندان معرفی می‏نماید.» ناگفته نماند که مواضع اعلمی با استقبال جریان تجزیه‏طلب خارج‏نشین نیز روبرو شده و در سایتهای گروهکهای ضد ایرانی با آب و تاب منتشر شده است.

در پایان انتظار می‏رود، نمایندگان انقلابی و میهن‏پرور آذربایجان در مجلس، در مقابل کسانی که از آشوبگران و برهم زنندگان امنیت مردم آذربایجان حمایت کرده و تأمین کنندگان امنیت مردم بخصوص بسیج را ـ که امام راحل همواره مسوولان را به حمایت از آن توصیه کرده ـ تضعیف می‏کنند، سکوت نکنند.

«شورای نگهبان قانون اساسی» که مطابق قانون، احراز صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد، شایسته است، مواضع و عملکرد کسانی را که با شگردهای مختلف، وحدت ملی را تضعیف ، و از تفرقه‏افکنان و تجزیه‏طلبان حمایت می‏کنند، با حساسیت و جدیّت دنبال کرده و اجازه ندهد چنین کسانی به حریم مقدس «خانه ملت» وارد شوند…

مردم قهرمان آذربایجان، بارها و بارها در راهپیمایی‏ها و همایش‏های مختلف نشان داده‏اند که نه تنها از دستگاههای مسوول، نیروی انتظامی و بسیج در مقابله قاطع و قانونی با بیگانه‏گرایان و اغتشاش‏گران حمایت می‏کنند، بلکه فراتر از آن، در فرصت مقتضی خود وارد میدان شده و با برهم زنندگان امنیت مردم مقابله می‏کنند. مشارکت گسترده بسیجیان در جنگ تحمیلی، در نبرد با عوامل بیگانه در کردستان ونقاط مرزی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون، و سرکوب اغتشاش گران و تجزیه‏طلبان در آذربایجان، معنایی جز همکاری مردم با نهادهای مختف و نیروهای مسلح در تأمین امنیت ملی ندارد، روشن است که متهم کردن نیروهای مسلح و بسیجیان به «هتک حرمت شهروندان» نیز چیزی جز همنوایی با جریانهای ضدانقلاب و وارونه دیدن مسایل نیست. دهها هزار بسیجی، خون پاک خود را در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی ایران و امنیت ملی نثار کرده‏اند و امروز، تضعیف بسیج و زیر سؤال بردن آن و توجیه عملکرد بر هم زنندگان امنیت مردم و حمایت سیاسی و تبلیغاتی از آنان به شکلهای مختلف، آیا معنایی جز دچار انحراف شدن و همنوایی با دشمن دارد؟

 

                                                            پاینده ایران

                                                                مزدک

Entry Filed under: Uncategorized. .



۱۹ Comments Add your own

  • 1.    کیان مهر  |  تیر ۴ام, ۱۳۸۶ at ۷:۴۹ ب.ظ

    درود بر شماوجود چنین پایگاهی موجب افتخار است جوانان ایران را گاه سر فرازی رسیده پیروز باشیدپاینده ایران

  • 2.    کیان مهر  |  تیر ۴ام, ۱۳۸۶ at ۷:۵۱ ب.ظ

    لینکتان کردم پیروزی با ما استپاینده ایران

  • 3.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۷:۱۶ ب.ظ

    اگر در این مجلس یک نماینده وطنخواه و در عین حال دمکرات و آزادیخواه وجود داشته باشد او هم اعلمی است . شما کوته بینان آنقدر درک تان پائین است که تفاوت تجزیه طلب با هویت طلب را نمیفهمید.من مصاحبه ها و مذاکرات چناب اعلمی را تعقیب میکنم او همواره ضمن اعلام انزجار از هر گونه تجزیه طلبی و کسانیکه به استقلال کشور دامن میزنند تنه خواهان اجتناب مسئولان از هرگونه خودسری و قانون شکنی است.در واقع شما با زیر پا نهادن وجدان و انصاف خود و با تکیه بر کج فهمی خویش قصد دارید به ناروا آقای اعلمی را مدافع تجزیه طلبان نشان دهید!!!واقعا باید شرم کرده و استغفار نمائید.مطمئن باشید که این توطئه شما نتیجه عکس خواهد داد زیرا مردم بخوبی آقای اعلمی را میشناسند.

  • 4.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۷:۳۵ ب.ظ

    متن کامل سوال آقای اعلمی بنقل از ایلنا را که در نوشته مورخ دوشنبه چهارم تیر ۱۳۸۶ خود با عنوان “حمایت اکبر اعلمی نماینده مجلس از جدایی طلبان پان ترک”سعی کرده اید با استناد به آن ایشان را حامی تجزیه طلبان پان ترک نشان دهید !!!؟در این کامنت منعکس مینمایم تا مخاطبین این وبلاگ ملاحظه و داوری نمایند و رسوا شود هر که در او غش باشد:تاریخ :۰۸/۰۳/۱۳۸۶ ساعت : ۱۲:۳۸ نماینده تبریز: وزاری کشور و اطلاعات، مبنای دستگیری جمع کثیری از شهروندان استان‌‏های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل و قم را اعلام کنند تهران- خبرگزاری کار ایراننماینده تبریز امروز سوال مشترکی از وزرای اطلاعات و کشور در خصوص مبنای دستگیری و بازداشت جمع کثیری از شهروندان استان‌‏های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل و قم پرسید. به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر اعلمی در سوال خود آورده است؛ مبنای دستگیری و بازداشت جمع کثیری از شهروندان استان‌‏های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و قم و دستگیری و بازداشت جمعی از فرهنگیان و محروم کردن آنان از برخی حقوق اجتماعی و شهروندی چیست؟وی، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و همبستکی ملی و اعلام انزجار نسبت به کسانی که به هر طریق ممکن با رفتار و کردار خود به استقلال و تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کرده و یا اندیشه های تجزیه طلبانه و توطئه علیه کشور را در سر می پرورانند ونیز نظر به بندهای ۶، ۷ و ۱۴ اصل سوم و همچنین اصول ۹، ۱۵، ۱۹، ۲۰، ۲۲، ۲۳، ۲۶، ۲۷، ۳۲، ۳۶، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ قانون اساسی پاسخ فرمایید.اعلمی در شرح سوال خود از پورمحمدی ومحسنی اژه‌‏ای آورده است: ۱- آیا اشخاص را به صرف داشتن عقیده‌‏ای و یا ابراز عشق و علاقه آن‌‏ها نسبت به زبان و تاریخ و فرهنگ و علائق قومی خود و تاکید و اصرار بر لزوم اجرایی شدن اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی را می‌‏توان مورد تعرض و مواخذه قرار داد؟۲- آیا به نام حفظ استقلال وتمامیت ارضی کشور می‌‏توان حقوق و آزادی‌‏های مشروع نظیر آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی تشکیل اجتماعات و شرکت در راهپیمایی‌‏های بدون حمل سلاح و یا شرکت در جمعیت‌‏ها و انجمن‌‏های صنفی و حق استفاده از مفاد اصل ۱۵ قانون اساسی را از افراد سلب کرد؟

  • 5.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۷:۳۷ ب.ظ

    ادامه – ۳- آیا می‌‏توان به حیثیت، حقوق مسکن و شغل اشخاصی که خواهان استفاده از حقوق و آزادی‌‏های مذکور هستند تعرض کرد و آیا بدون در نظر گرفتن ترتیبات قانونی می‌‏توان افراد را دستگیر و بازداشت کرد. اساسا قبل از این‌‏که فردی مرتکب اعمال مغایر با قوانین موضوعه شود؛ آیا می‌‏توان مرتکب قصاص قبل از جنایت شد و او را دستگیر و بازداشت کرد و یا برای مدتی از حقوق اجتماعی‌‏اش محروم ساخت.۴- آیا می‌‏توان برخلاف اصل ۳۸ قانون اساسی افراد را به شهادت ، ‌‏اقرار و یا سوگند مجبور ساخت؟۵- کسی را که به حکم قانون دستگیر، بازداشت و زندانی شده است، آیا می‌‏توان هتک حرمت کرد؟۶- آیا می‌‏توان افرادی که برای استیفاء حقوق خود و ارایه گزارش عملکرد غیرقانونی برخی از عوامل امنیتی وانتظامی با نماینده خود در مجلس تماس برقرار می‌‏نمایند مورد تهدید قرار داد و آن را از این کار منع و یا تعقیب کرد؟الف- چنانچه پاسخ جنابعالی به سوالات فوق منفی است؛ لطفا توضیح دهید که مبنای دستگیری و بازداشت و برخورد با جمع کثیری از شهروندان و فعالان ترک زبان در استان‌‏های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ،‌‏قم ، تهران و … و همچنین دستگیری و بازداشت جمعی از فرهنگیان به بعضی از اتهامات مورد اشاره و عدم رعایت موارد مذکور چیست؟ چرا بعضی از اشخاصی که با اینجانب تماس گرفته و گزارش می‌‏دهند، مورد تهدید وتعقیب قرار می‌‏گیرند؟ب- ارتکاب قتل های زنجیره ای توسط عده انگشت شماری از عوامل خودسر در وزارت اطلاعات ضربه سنگینی بر پیکره این دستگاه مهم وارد ساخت و زحمات زیادی برای ترمیم و بازسازی و ایجاد انگیزش دوباره در نیروهای سالم و خدومی که اکثریت این وزارتخانه را شامل می شود، صرف شد.آیا جنابعالی برای پیش گیری از تکرار چنین انحرافاتی که نتیجه خودسری و قانون شکنی تعدادی از افراد بوده است، تدابیر لازم را اندیشیده و بر عملکرد همه اعضاء و کارکنان اطلاعاتی در سطح استان ها و شهرستان ها نظارت دقیق و کامل اعمال می فرمایید؟

  • 6.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۷:۴۱ ب.ظ

    حال منصفانه قضاوت نمائید که آیا این اقدام اقای اعلمی ناشی از التزام عملی ایشان به قانون اساسی و متن سوگندی است که شما ناشیانه از ان علیه او بهره برداری کرده اید هست و یا دفاع از تجزیه طلبان!!!!؟

  • 7.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۸:۴۵ ب.ظ

    بنقل از نشریه مزذور میثاق وابسته به طیف سرکوبگر مردم تبریز که در ماجرای ۲۰ تیر دانشگاه تبریز دانشجویان را با قمه و قداره و تفنگ قصابی میکردند و به مدیر مسئولی فرهنگی که خود پیشگام سرکوب دانشجویان بوده است اتهامات ناروا و پوچ و بدون سندی را علیه یگانه نماینده واقعی ملت ایران در مجلس جناب دکتر اعلمی وارد ساخته اید که بر پایه عدل و انصاف و وجدان جبران نمائید.این طیف سرکوبگر مردم تبریز در ارگان خود یعنی میثاق که هیچگونه پایگاهی در نزد مردم ندارد اراجیفی را بیان کرده و شما هم چشم و گوش بسته و بدون اینکه شناخت لازم از آقای اعلمی داشته باشید انرا قی کرده اید!!!از دید این طیف سرکوبگر ضد مردمی هرکس که به دولت اعتراضی کرده و مظالبات قانونی خویش را بیان نماید تجزیه طلب محسوب میشود در حالیکه در آذربایجان اساسا تجزیه طلبی معنا و مفهومی ندارد و این اتهامات بهانه ای برای سرکوب مردم است.اگر دلیلی دارید که آقای اعلمی از جریان تجزیه طلب و یا کسانی که پرچم جمهوری آذربایجان را برافراشته اند حمایت کرده اند فقط یک دلیل ارائه دهید تا من هم از ایشان اعلام انزجار نمایم.زنده باد ایران مرگ بر تجزیه طلبان و مرگ بر دشمنان و سرکوبگران ملت و زنده باد تنها مدافع راستین مردم در مجلس

  • 8.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۹:۱۹ ب.ظ

    جهت اطلاع بیشتر شما از مواضع آقای اعلمی نطق ایشان در مورد حوادث آذربایجان را به نقل از ایران امروز ارسال میکنم تا وجان و انصاف شما را در باره ایشان ارزیابی نمایم : Wed / 24 05 2006 / 18:11 ایران به همه ایرانیان تعلق دارداکبر اعلمی: ایران یک واحد سیاسی، فرهنگی و سرزمین مشاعی است که به همه ایرانیان و اقوام ساکن در آن تعلق دارد و هیچیک بر دیگری برتری ندارد. اعتراضات اخیر آذری‌‏زبانان در واقع اعتراض به وجود نوعی آپارتاید فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. Wed / 24 05 2006 / 18:11ایلنا: نماینده تبریز در مجلس هفتم اعتراضات اخیر آذری‌‏زبانان را در واقع اعتراض به وجود نوعی آپارتاید فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواند. به گزارش خبرنگار” ایلنا”، اکبر اعلمی با پاسداشت روز آزادی خرمشهر گفت: درپی تذکرات مکرر اینجانب و برخی از همکارانم مبنی بر لزوم برخورد قانونی با محرکین و عوامل تحقیر اقوام و اهانت به ترک زبانان شریف، لاجرم مسؤولان امر تصمیم به توقیف روزنامه دولتی ایران گرفتند.وی افزود: گرچه گستاخی دست اندرکاران مرتبط با این مطلب موهن محرک و سائق تظاهرات اعتراض‌‏آمیز در نقاط مختلف کشور بود، لیکن محدود و معطوف کردن اعتراضات روزهای اخیر به انعکاس یک طنز موهن در روزنامه مزبور و متوجه کردن تقصیرات و انگشت اتهام به سوی چند نفر از دست اندرکاران مطبوعاتی، نشان ساده انگاری و سطحی‌‏نگری است. لذا مادامی‌‏که انگیزه‌‏ها و عوامل اصلی وقایع اخیر دقیقا مورد بررسی و کالبدشکافی عمیق قرار نگیرد، تکرار این قبیل اعتراضات که متاسفانه در موارد محدودی آنهم بدلیل تحریکات و اقدامات غیرمدبرانه و خشن برخی از مسؤولان سیاسی و نیروهای انتظامی به حوادث ناگوار منجر شد، اجتناب‌‏ناپذیر است.

  • 9.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۹:۲۱ ب.ظ

    ادامه-وی افزود: به عبارت دیگر واکنش مردم به مطلب مندرج در روزنامه ایران بیش از آنکه ناظر به خطای فاحش بعضی از دست اندرکاران روزنامه ایران باشد، حامل پیام مهمی به دولت به مفهوم حاکمیت و بیان اعتراض به وجود نوعی آپارتاید فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بود که متاسفانه سالهای سال اسباب رنجش خاطر اقوام مختلف از جمله ترک زبانان و مردم آذربایجان را فراهم ساخته است. از این رو در این فرصت اندک اجمالا به ریشه‌‏های اعتراضات اخیر می‌‏پردازم.وی با اشاره به سه اصل قانون اساسی گفت: ایران یک واحد سیاسی، فرهنگی و سرزمین مشاعی است که به همه ایرانیان و اقوام ساکن در آن تعلق دارد و هیچیک بر دیگری برتری ندارد. فارس، ترک، کرد، عرب، بلوچ، بختیاری، ترکمن، قشقایی، شاهسون و سایر اقوام ایرانی به رغم تفاوت‌‏های نسبتا فاحش در زبان، گوش، آداب و سنن و مذهب و فرهنگ و هنر خود در طول سده های متمادی و داد و ستد و تعامل فرهنگی ژرفی که میان آنها صورت گرفته است، ارکان بهم پیوسته یک ملت را تشکیل داده و ضمن مشارکت در پیدایش وگسترش فرهنگ و تمدن ایرانی با انسجام خود وحدت ملی را حفظ و تمامیت ارضی را تضمین کرده‌‏اند.وی افزود: بدیهی است در چنین بافت جمعیتی متنوعی چنانچه از الگوی مطلوبی جهت حفظ و ارتقا همبستگی ملی استفاده نشود، دستیابی به وحدت و حفظ تمامیت ارضی بسیار دشوار خواهد بود. الگوی مذکور از یک‌‏سو باید متضمن احترام به هویت قومی و از سوی دیگر تقویت تعلقات ملی بصورت توام و مبتنی بر عمل به حق و تجلیل از کرامت انسانی باشد.اعلمی گفت: به بیان دیگر، نظر به اینکه هویت قومی و تعلقات ملی به عنوان دو مکمل، لازم و ملزوم یکدیگر بوده و با تاثیر و تاثر متقابل برهم، اجزای تفکیک‌‏ناپذیر ملت ایران را تشکیل می‌‏دهد، از این رو دوام و قوام و چسبندگی و پیوستگی ملت در گرو احترام توام به شاخصه‌‏ها و مظاهر موثر در هویت قومی و وابستگی‌‏های ملی در ابعاد مختلف فرهنگ، زبان، هنر و مذهب است.

  • 10.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۹:۳۵ ب.ظ

    ادامه – وی افزود: بنابراین هریک از اقوام ایرانی به موازات وابستگی به تعلقات ملی خود، باید احساس نمایند که دارای یک هویت قومی مستقل و آزاد هستند و می‌‏توانند مظاهر آن را نیز در همه شئون زندگی خود ظهور و بروز و رشد دهند. در غیر این صورت چه بسا اقوام مختلف در فرصت مناسب به عمده کردن تعصبات و ویژگی‌‏های قومی خود روی آورده و بطور مطلق از تعلقات ملی خود دوری گزینند که حاصلی جز ایجاد اختلال در همبستگی و آسیب جدی به وحدت سیاسی به همراه ندارد.اعلمی گفت: چنانکه اشاره شد واضعان قانون اساسی با در نظر گرفتن این واقعیت، مهمترین عامل شکوفایی تعلقات ملی و چسبندگی و وحدت و همبستگی ملی را در گرو رفع تبعیض و تحقق و رشد و بالندگی مظاهر و شاخصه‌‏های فرهنگی اقوام و توجه و احترام به حقوق و کرامت انسانی هریک از آنان بیان کرده و حتی در بند ۶ اصل سوم قانون اساسی، کرامت و ارزش والای انسانی و ازادی توام با مسؤولیت او در برابر خدا را یکی از پایه‌‏های ایمانی نظام جمهوری اسلامی عنوان می‌‏کند و در بند (ج) همین اصل متذکر می‌‏شود که استقرار این نظام باید به تامین و تحقق قسط و عدل و استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بالاخره همبستگی ملی منتهی شود.نماینده تبریز گفت: بر این اساس چنانچه با رویکرد آسیب شناسانه به وقایع اخیر توجه گردد، باید پذیرفت کم‌‏توجهی به واقعیتی به نام هویت قومی و بعضا قربانی کردن مظاهر موثر در آن بپای تعلقات ملی عامل و ریشه اصلی چنین واکنش‌‏ها و انفجارهایی است که در یک چشم برهم زدن جرقه‌‏ای را به حریق بزرگی مبدل می‌‏سازد.وی افزود: پر واضح است وقتی که اقوام مختلف از جمله قوم بزرگ ترک و آذربایجانیان غیور که اکنون بخش اعظم و تفکیک ناپذیر ملت ایران را تشکیل می‌‏دهند، چندین دهه به دلایل واهی نه تنها از امکان تظاهر کامل ویژگی‌‏ها و مظاهر هویت قومی خود به شرحی که در قانون اساسی بیان گردیده، برخوردار نمی‌‏شوند، با ایجاد کوچکترین جرقه‌‏ای این جرقه به حریقی مبدل و در نتیجه آتش عظیمی را بپا می کنند. در این صورت باید کسانی را مقصر دانست که سالهای سال بذر نفاق و آپارتاید و تبعیض را پاشیده‌‏اند و اکنون طوفان درو می‌‏کنند!

  • 11.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۹:۳۵ ب.ظ

    ادامه -اعلمی گفت: اما مادامی که افراد بدنام و شخصیت‌‏های منفی فیلم‌‏ها و داستانها نظیر چاپلوسان، اراذل و اوباش جامعه، افراد نادان و ساده لوح در کسوت قومیت‌‏ها و ترک‌‏ها به نمایش در می‌‏آید و زبان و لهجه‌‏ها و گویش‌‏های ترکی نه ازباب مزاح بلکه با هدف کودن جلوه دادن و تحقیر و تمسخر و هزل و اهانت یک قوم هتک حرمت می‌‏شود، مفاخر و مشاهیر قومیت‌‏های مختلف از جمله مفاخر و مشاهیر ترک زبان به فراموشی سپرده می‌‏شود و در کنج انزوا قرار گرفته و امکان بزرگداشت شخصیت‌‏هایی نظیر ثقه الاسلام، نویسنده اولین قانون اساسی در ایران، شیخ محمد خیابانی و باقرخان و ستارخان قهرمانان ملی و بابک خرم‌‏الدین انترناسیونالیستی که برای آزادی ایران پرچم ظلم ستیزی را بر افراشته و جان خود را در مبارزه با خلفای جور و اسلام پناه از دست می‌‏دهد، میسر نمی‌‏شود و مادامی که فرهنگ و زبان و موسیقی و آداب و سنن ترکان و آذربایجان و سایر اقوام به نحو دلخواه امکان ظهور و بروز را نمی‌‏یابند و آثار باستانی آنها نظیر ارک مورد بی مهری قرار می‌‏گیرد، گاه اعتبارات بطور ناعادلانه و به زیان مناطق ترک زبان توزیع می‌‏شود، شعار تیم ملی فوتبال ایران ستارگان پارسی تعیین می‌‏شود. جملگی زخم‌‏های کهنه‌‏ای است که دریک جا سرباز می‌‏کند و جرقه‌‏ای است که در مواجهه با گستاخی روزنامه ایران به آتش تبدیل می‌‏شود.

  • 12.    محمود  |  تیر ۷ام, ۱۳۸۶ at ۹:۳۷ ب.ظ

    با توجه به مراتب فوق اگر قدری وجدان و انصاف و شرف ایرانی باقی باشد جبران خواهید کرد.

  • 13.    مزدک  |  تیر ۸ام, ۱۳۸۶ at ۶:۵۰ ق.ظ

    پاینده ایرانجناب محمود چند نکته باید خدمتتان بگویم.ابتدا اینکه کمی با ادب باشید و اگر این نوشته ناراحتتان کرده می توانید بدون فحاشی نظرتان را بفرماید. من با بخشی از سخنان شما موافق هستم اما:پایمال کردن حقوق ملت شامل همه اقوام ایرانی است و فقط شامل آذری ها نمی شود.تا زمانی حکومت جمهوری اسلامی روی کار باشد اوضاع همه ی مابه همین روال خواهد بود.بهترین فکری که می توان کرد این است که نشریات پان ترک از آقای اعلمی سوء استفاده می کنند!!!؟اگر فردای روز نمایندگان عرب هم از تحرکات اعراب خوزستان حمایت کنندو نمایندگان اقوام دیگر از شلوغ بازی عده ای از اقوام خود ،دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و ایران می شود ایرانستان.ما هم در حزب پان ایرانیست بارها و بارها به اتحاد اقوام ایرانی تاکید کرده ایم و شعار ما دولت اتحاد اقوام بزرگ ایرانی است. ما حقوق یکسان برای تمام اقوام از جمله آذری های دلاور به عنوان یک قوم از اقوام جامعه بزرگ ایرانی خواستاریم ولی جایی که حرف از ملت ترک می شود مسئله فرق می کند ما هویتی جدا از هویت ملت ایرانی برای هیچ یک از اقوم قائل نیستیم.تمام اینها در یک چهارچوب به نام ملت ایران قابل تعریف هستند. شما شعارهای این گروه هارا نگاه کنید که همیشه نظر به ترکیه دارند. پرچم ایران را به آتش میکشند و پرچم آذربایجان را بالا می برند و کلاً منکر هویت ایرانی خود هستند! این ها همه از دسیسه های استعمار است که بر روی خواست های قومی متمرکز می شوند و رژیم ه با رفتار نابخردانه اش بر این بحران دامن می زند. آقای محمود ترس ما این است فردای روز این رویه ای شود برای دیگر نمایندگان و این خطر بسیار بزرگی است برای امنیت ملی. دغدغه ای که ما به عنوان یک پان ایرانیست در مود میهن خود داریم باید برای شما قابل قبول باشد. چند روز آینده نوشته ای در مورد همین آقایان روی تارنگار خواهد بود امیدوارم آنرا بخوانید.در پایان باید بگویم وجدان و شرف و انصاف ایرانی ما به آن اندازه است که در اینجا توانسته اید به اندازه ی چندین صفحه نوشته به جای بگذارید و ما هم آرا حذف نکرده و به صورت منطقی جواب شما را بدهیم.پاینده ایران

  • 14.    محمود  |  تیر ۸ام, ۱۳۸۶ at ۹:۴۸ ق.ظ

    ایکاش برای درک سخنان جناب اعلمی شما مقاله امروز تارنگارتان را با نطق و سوال آقای اعلمی مقایسه میکردید اگر قرار بر سو استفاده دیگران باشد تجزیه طلبان خوزستان هم از مطالب شما که بیانگر گوشه ای از مطالبات مردم خوزستان است سو استفاده خواهند کرد .مهم این است که مطالبات قانونی توسط شخصیت های موجه مطرح شود تا مرز جدایی طلبان و خواسته های شوم آنان با مطالبات واقعی مردم مشخص گردد.از طرفی تعجب بنده از این است که شما چرا تحت تاثیر فریبکاران میثاق که سرکوبگران مردم تبریز هستند واقع شده اید و بالاخره اینکه بمن پاسخ ندادید که آقای اعلمی کجا از جدایی طلبان و یا کسانی که پرچم بیگانگان را بر افراشته اند دفاع کرده است در حالیکه من دلیلی برای رد این ادعا ارائه کردم .لذا اگر پی به اشتباه خود برده اید آیا انصاف ایجاب نمی کند که خطای خود و تهمتی که به یک ایرانی و مدافع تمامیت ایران زده اید را جبران نمائید.فراموش نکنید که همین نماینده تبریز سالها در دفاع از تمامیت ارضی و در خوزستان شما در مقابل متجاوزان جنگیده است. نابود باد جدایی طلبان پاینده باد ایران متحد باد تمام اقوام ایرانی نابود باد سرکوبگران ملت و زنده باد دکتر اعلمی مدافع حقوق ملت

  • 15.    محمود  |  تیر ۸ام, ۱۳۸۶ at ۹:۵۰ ق.ظ

    آقای تهرانی ا!ین دوازدهمین کامنتی است که در پاسخ به مقاله سرکوبگران ملت در میثاف تحت عنوان :”اکبر اعلمی و حمایت از برهم زنندگان امنیت مردم آذربایجان ” برای تارنمای شما یعنی” اقتدار ملی “ارسال میکنم .اما بر خلاف تارنمای” تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان ” هیچیک از آنها را منعکس نکزده اید!!!گمان میکردم که حداقل شهامت یک ایرانی در شما وجود داشته باشد و پس از پی بردن به اشتباه خود و از اینکه همنوا با سرکوبگران مردم تبریز یعنی میثاقیان یک ایرانی وطنخواه نظیر دکتر اعلمی را که سالها در دفاع از تمامیت ارضی ایران در برابر متجاوزین عراقی جنگیده را به حامی جدایی طلبان متهم کرده اید جبران نمائید اما انقدر ترسو هستید و بی انصاف که حتی از انعکاس پاسخ های منطقی هم اجتناب می ورزید و اجازه نمیدهید که هواداران اقای اعلمی بطور مستدل پاسخ شما را بدهند.آیا واقعا دلیلی برای اثبات حمایت اعلمی از جدایی طلبان دارید ؟!اگر ندارید که قطعا هم اشتباه میکنید چرا کورکورانه به پیروی از سرکوبگران مردم در میثاق یک ایرانی آزاده را متهم میکنید .؟! ایکاش انصاف میکردید و قبل از هر گونه پیشداوری مواضع آقای اعلمی را مطالعه میکردید.از آنجا که از انعکاس این کامنت ها تا کنون خودداری کرده اید هر روز در یک وبلاگ آنرا منعکس خواهم کرد تا پی به ماهیت واقعی شما ببرند.امروز نوبت وبلاگ تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان است. پاینده باد ایران و زنده و متحد باد آذربایجان و خوزستان و سایر استان ها و اقوام ایرانی

  • 16.    رام کننده حیوانات  |  تیر ۸ام, ۱۳۸۶ at ۱۱:۴۸ ب.ظ

    مزدک مزدور اگر موافق باشی سگمان در این تریبون آزاد شما و بخصوص در این مزخرفات شما بشاشد بنحوی که بصورت مبارک نیز بپاشد. اگر اجازه میفرمائید لطفا از طریق ایمیل بنده موافقت خود را اعلام کنید.

  • 17.    بیوک  |  تیر ۹ام, ۱۳۸۶ at ۱۰:۴۴ ق.ظ

    اولا- از کی تابحال شما ضدانقلابیون و مخالفان سرسخت نظام با شورای نگهبان و همچنین چماقداران میثاق که در هجوم به دانشگاه تبریز و مجروح کردن دانشجویان مشارکت فعال داشته اند هم کاسه شده اید! ثانیا- گوه خوری مردم آذربایجان و نماینده نستوه ودلاور آن به شما اراذل و اوباش نیامده.شما تنبان خود و خوزستان را محکم نگهدارید تا طمعکاران آنرا به یغما نبرند آذربایجان پیشکش ! این دیار خود غیور مردانی مانند ستارخان و باقرخان و اعلمی ها دارد که هم از خود دفاع نماید و هم در روز مبادا به مدد خوزستان و سایر نقاط ایران بیاید تا از ایران جدا نشود. ما تجزیه طلب نداریم و اگر هم باشد مانند شما پخی نیستند که تاثیر گذار باشند.چند نفری هم که در خارج بکمک سرویس های اطلاعاتی بیگانگان هارت و پورت میکنند اگر کوچکترین تاثیری در چند نفر بگذارند ناشی از برخوردهای غلط شعبان بی مخ هایی مانند چماقداران شاغل در نشریه کم تیراژ و غیر قابل اعتنای میثاق است.پس دست از این جو سازی های احمقانه علیه آقای اعلمی و مردم آذربایجان بردارید.

  • 18.    مهدی  |  تیر ۱۰ام, ۱۳۸۶ at ۱:۳۹ ب.ظ

    این گونه اتهامات علیه یک نماینده آزادیخواه و مردمی با هیچیک از اصول انسانی و اخلاقی سازگار نیست.واقعا متاسفم.

  • 19.    خشایار  |  تیر ۱۵ام, ۱۳۸۶ at ۱:۳۸ ق.ظ

    باید بگویم که در ایران نه ملت های مختلف داریم و نه کشورهای مختلف . حتی تعریف قومیت برای مردم ایران غلط است . قومیت ها باید در چیزهای بسیاری با هم متفاوت باشند . ( لازم به ذکر است که غذا و پوشش جزو این دسته نیست زیرا هردو از آب و هوا و محصولات منطقه ای ناشی می شود ) اما مردم ایران در نواحی مختلف فقط در زبان و اندکی موسیقی تفاوت دارند . آقای محمود من در برخی موارد با شما موافقم ولی در چند مورد نه . باید بدانید که همه ایران مال همه ایرانیان است . یعنی به همان اندازه که یک بلوچ در سیستان و بلوچستان سهم دارد شمای آذری هم سهم دارید و برعکس و باید بدانید که ما چیزی به نام مفاخیر و مشاهیر ترک نداریم همانطور که چیزی به نام مفاخیر و مشاهیر فارس نداریم . هر کدام از این مفاخر و مشاهیر ایرانی بوده و برای هیچ عده خاصی نیستند . همانطور که ستارخان و باقرخان متعلق به همه اند فردوسی و سعدی نیز متعلق به همه اند . درست است که به زبان های مختلف سخن می گفتند اما همه آن ها ایرانی اند و مال ایرانیان هستند . همانطور که ابومسلم متعلق به همه است بابک نیز مال همه است و متعلق به هیچ گروه خاصی نیست و این که شما افتخار و مالکیت آن ها را به آذری ها نسبت می دهید اشتباه و از سیاست های پان ترکها و پان فارس ها و… است .شما گفته اید : ” مادامی که فرهنگ و زبان و موسیقی و آداب و سنن ترکان و آذربایجان و سایر اقوام … ” من همانطور که گفتم اقوام از نظر موسیقی و زبان فرق دارند نه از نظر آداب و سنن . شما یک سنت آذری بگو که در نواحی دیگر کشور رعایت نمی شود . نمی توان آداب و سنن را مایه اختلاف قرار داد . من می پذیرم که در برخی زمان ها به اقوام غیر فارسی در زمینه زبان ستم هایی شده . مثلا در زمینه تدریس زبان محلی . اما برخی از عزیزان پا را فراتر گذاشته و می گویند باید تمام کتب درسی به زبان محلی نوشته شود که این غلط است . زبان فارسی رسمی باید در تمام نواحی کشور جریان داشته باشد . بهترین کار از نظر من افزودن یک واحد درسی به نام زبان و ادبیات آذری یا کردی یا لری یا… با درس دادن زبان و ادبیات فارسی در کنار آن . اما تقریبا با بقیه نظرات شما درباره یکپارچگی ایران موافقم .

Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی