برگزاری دادگاه دو تن از فعالین حزب پان ایرانیست در اهواز

آوریل 7, 2011

جلسه دادگاه فرهاد باغبانی و مهندس رضا کرمانی به اتهام عضویت در حزب پان ایرانیست و تبلیغ علیه نظام ۱۰ صبح دوشنبه پانزدهم فروردین ماه جاری در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید قاضی کیاستی با استناد به حکم صادره در سال ۱۳۸۱ توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب تهران و همچنین با استناد به نامه رییس اداره اطلاعات خوزستان، فعالیت این حزب سیاسی قدیمی را غیرقانونی و مخالف نظام عنوان کرد.

به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» قاضی پرونده در پایان صدور حکم درباره این دو متهم را منوط به استعلام از وزارت اطلاعات کرد.

مهندس رضا کرمانی ۷۷ ساله دبیرکل اسبق حزب پان ایرانیست ساکن کرج و فرهاد باغبانی روزنامه نگار ساکن اهواز اسفندماه ۱۳۸۸ در فرودگاه اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شدند.

مهندس رضا کرمانی هم اکنون دارای پرونده های مفتوحه در دادگاه انقلاب اصفهان و کرج نیز است که برای یکی از آنان به تحمل یکسال حبس محکوم شده است.

پایان پیام

خبرگزاری حقوق بشر ایران – رهانا

Entry Filed under: اخبار. برچسب‌ها: , , , , .



2 Comments Add your own

  • 1.    shahparast  |  آوریل 12th, 2011 at 1:35 ب.ظ

    با سلام
    درخواست تبادل لینک با وب سایت وزین شما را دارم آدرس وبلاگ من
    http://WWW.ARIYAMEHREIRAN.BLOGSPOT.COM
    با سپاس

  • 2.    paniran  |  آوریل 12th, 2011 at 9:16 ب.ظ

    درود بر شما دوست گرامی
    با پوزش ما با افراد ناشناس تبادل لینک نداریم. پاینده ایران

Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها