بیانیه نوروزی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

مارس 20, 2013

به نام ملت و سعادت میهن به حبس و حصر و زندان مخالفان سیاسی پایان داده شود.

پان ایرانیست خوزستان : سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به مناسبت نوروز با صدور بیانیه ای از همه اقشار ملت ایران به دلیل کوشش در راه “سعادت ایران و ایرانی” تقدیر کرده است. در این بیانیه چهار روند برای بهبود وضعیت کشور در سال جدید پیشنهاد شده است. همچنین در این بیانیه برای دموکراسی خواهی مردم باکو ، بحرین و سوریه آرزوی موفقیت شده است.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید :

 

به نام خداوند جان وخرد

پاینده ایران
نوروز، شراره جاوید فرهنگ ایرانزمین را به همه فرزندان ایران بزرگ و تمام کسانی که آنرا ارج می‌نهند شادباش می‌گوییم و این افتخار را داریم که بار دیگر این آیین ورجاوند ملی را در کنderafsh2ار یکایک ایرانیان پاس بداریم. امیدواریم بهار امسال بهاری نیکو و آغاز سالی پربار باشد. زندگی‌ها پر معنا، درختان پر شکوفه، دشت‌ها پر گل، رمه‌ها فراوان، آب‌ها و چشمه‌ها جوشان و لب‌ها پر خنده و قلب‌ها پر امید باشد. شادی از در و دیوار شهر ریزان، صدای رقص و ترنم و ترانه از خانه‌ها و کوچه‌ها برخاسته و دروغ، کینه و نفرت، آز و حسد از میان ما رخت بر بندد و ما دست در دست هم به کوشش پرداخته تا صنعت و آفرینش در کشور عزیز و پر رونق شود. 

فرهنگ ایران، فرهنگ سپاسگزاری و قدر‌شناسی است. در پایان یک سال کاری قدر می‌نهیم و سپاسگزاریم از: کشاورز ایرانی که با دست پینه بسته و چهره آفتاب سوخته زمین را بارور و غذای ما را فراهم می‌کند. اگر چه محصولش به ثمن بخس خریداری و در پی بی‌مهری مسولان سطح کیفیت زندگی‌اش اغلب پایین است. از دامداران و دامپروارن و چوپانان که منبع غذای جامعه ایرانی را فراهم می‌کنند. از کارمند وکارگر ایرانی که با حداقل دستمزد و با تحمل مرارت‌ها و سختی‌ها به کار و کوشش پرداخته وعامل عمرانی و آبادی هستند. از صنعت گران و تولید کنندگان و کارآفرینان و کارفرمایان که موجب توسعه کشور و رونق کار و زندگی‌اند. از معلمان و دانشجویان و دانش آموزان و هنرمندان و اهل قلم که شعله‌های دانش، فرهنگ و ادب کشورند و از وهمه کسانی که در تامین امنیت و آسایش میهن می‌کوشند و از وکلا و پزشکان و… و همه کسانی که در سال گذشته در راه سعادت ایران و ایرانی کوشیده‌اند.
ادای احترام و ادب داریم نسبت به شهدا و جانبازان وطن که با گذشتن از جان و سلامت خود اقدام به دفاع از کشور و ملت ایران نمودند. ادای احترام داریم به زندانیان سیاسی که در پی کوشش برای سربلندی و آزادی ملت در زندان به سر می‌برند. ادای احترام داریم به خانواده شهدا، جانبازان و زندانیان سیاسی که با صبرو استواری، هم پای عزیزان خود یک مقاومت تاریخی را رقم زدند.
آرزومندیم سال جدید، سالی سرشار از صلح و دوستی و عاری از جنگ و خونریزی برای همه مردم جهان باشد. آرامش و امنیت و دموکراسی در سوریه برقرار گردد. مردم بحرین و باکو بتوانند در مسیر دموکراسی خواهی خود پیروز شوند و حکومتی بر پایه فرهنگ و تاریخ خود برپا دارند. آرزومندیم آشفتگی و ترور و بی‌نظمی از افغانستان، پاکستان و عراق رخت بر بندد و منطقه روی آرامش ببینند.
در مسیر زندگی و سرنوشت ملی، تاکید بر راه اصولی و اندیشیدن به راه عقلانی می‌بایست سر لوحه فعالیت‌های سیاسی سال جدید باشد. سالی که گذشت سال دشواری برای مردم ایران بود. ناکارآمدی و ناکاستی‌های مدیریتی در کنار تحریم شیرازه امور را به هم ریخته ومردم را در تنگنا قرار داد. صنعت، کشاورزی، کار و اقتصاد بی‌رونق‌تر و رو به مرگ رفت. به جای گسترش و شکوفایی اقتصاد و تولید ملی، واردات عنان گسیخته به جای آن نشست. مافیای پول و قدرت گلوی زندگی عمومی را بیشتر فشرد و گوشه‌هایی از رسواییشان از پرده بیرون افتاد. فضای سیاسی، امنیتی ترو جامعه مدنی با فشارهای بیشتر مواجه گردید و شکاف‌های اجتماعی فرا‌خ‌تر و فزون‌تر گردید. نتیجه سیاست‌های غلط خارجی انزوای بیشتر ایران و تحریم بیشتر و نزدیک شدن به آستانه برخورد شد.
جامعه ایران امروزی دچار بحران ناکارآمدی، مشروعیت، مقبولیت و توزیع عادلانه ثروت و قدرت بوده و خطرات ناشی از این امر اقدامات درست و عاجل از جایگاه عقل می‌طلبد. به طور کلی با توجه به فلسفه تاریخ و حیات ملیمان مردم ایران می‌بایست در مسیر حاکمیت ملت و دلالت‌های آنکه عبارت از به رسمیت شناخته شدن مسولیت ملی تک تک افراد در اداره سرزمین خود و برخورداری از حقوق شهروندی و ملی در جهت انجام این مسولیت می‌باشد پیش رفته و برای اعمال مسولیت و ایجاد مناسبات و ساز و کار مناسب فعال‌تر شود و در برابر قدرتی که بر خلاف جهت این منطق پیش می‌رود مقاومت کند و در خود توانایی‌های لازم برای گذار به این وضعیت و کیفیت اصولی را فراهم کند و مسیر صحیح و عقلانی را بر هر مسیر احساسی و تند غیر عقلانی ترجیح دهد. در پایان با تاکید بر حساسیت امسال و تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو و با عنایت به حساسیت شرایط و دعوت همگان به اندیشیدن مسولانه پیرامون آن، با امیدی سرشار به آینده و برآمدن بهاری پر برکت به مسولان و اهالی قدرت توصیه می‌کنیم که به استقبال مسیر درست رفته و با اصلاح رویه گذشته بکوشند تا انتخاباتی آزاد در کشور برگزار شود. در این راستا به نام ملت و سعادت میهن:
۱-به حبس و حصر و زندان مخالفان سیاسی پایان داده شود. 
۲-زمینه بازگشت و مشارکت سیاسی هموطنان خارج از کشور به عنوان یک روند فراهم شود. 
۳- با تن دادن به حکومت قانون دید امنیتی از جامعه مدنی رفع وفضای باز سیاسی به همراه مطبوعات و رسانه‌های آزاد برقرار شود. 
۴-حقوق اساسی مردم رعایت و با درک روح زمانه ملزومات آن فراهم شود. 
۵-رویه آشتی ملی به معنی صحیح کلمه به عنوان یک راه اصولی در دستورکارقرار گیرد.

 

پر فروغ و همایون باد نوبهار ملت ایران
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
یکم فروردین ماه ۱۳۹۲ خورشیدی

Entry Filed under: بیانیه های حزبی,جشن هاي ملي. .



Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها