حسین شریعتمداری و گفتمان پان ایرانیستی پیرامون جزایر سه گانه و بحرین!

جولای 18, 2007

به نام خداون جان و خرد

نوشته ی زیر سرمقاله 18 تیرماه 1386 روزنامه کیهان به قلم سردبیر، حسین شریعتمداری(باید گفت سرور حسین شریعتمداری!!!) است که در آن با ادبیاتی کاملا پان ایرانیستی از تعلق جزایر سه گانه تنب کوچک، بزرگ، ابوموسا و نیزبحرین به خاک ایران، سخن به میان آورده است!!!!. سخنانی که از زمان جدایی بحرین در دهه 40 همواره از دهان پان ایرانیست ها شنیده می شد و اینک به کوشش یاران  نهضت پان ایرانیسم به ادبیات دیگران راه یافت. سرآغاز این نواها سخنان فراموش نشدنی سرور محسن پزشکپور (پندار) رهبر حزب پان ایرانیست در مجلس شورای ملی به هنگام  مخالفت گروه پارلمانی پان ایرانیست با طرح جدایی بحرین بود. آقای شریعتمداری ، این سخنان را به فال نیک می گیریم.

*****************************************************************

آواز کوچه باغی!

“آواز کوچه باغی” اصطلاحی است شناخته شده در فرهنگ قدیم تهران ودر مواردی به صورت ضرب المثل درآمده است.به گفته قدیمی ترها –که امروز تعداشان زیاد نیست-

در آن سال های نه چندان دور که تهران شهر خلوتی بود وپاسی از شب گذشته،سکوت همه جا را فرا می گرفت.افرادی که بهر علت ناچار بودند در ساعات پایانی شب از کوچه های تاریک و خلوت عبور کنندو احیاناً از تاریکی و خلوتی می ترسیدند برای غلبه بر ترس با صدای بلند زیر آوز می زدند. این آوازها به آواز کوچه باغی معروف بود- یا یکی از انواع آوازهای کوچه باغی بود-وهنگامی که صدای عابری با این آواز بلند می شد و چهچهه ی پایانی آن با کلماتی مانند حبیب من…عزیزمن…امان امان و..می پیچید،برخی از اهالی محل که دل ودماغ بیشتری داشتندو انگیزه رهگذر آوازه خوان را می شناختند،سر از پنجره بیرون آورده و با جملاتی نظیر دمت گرم!…دارمت!و…با او همراهی می کردند،یعنی این که نترس! خوف نکن! ما بیداریم…

 

 5 شنبه هفته گذشته وزرای خارجه دفاع و امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان اجلاس سه روزه خود در ریاض،بار دیگر(وبه روال چند ساله اخیر) با صدور بیانیه ای از ادعای مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی حمات کردند و از جمهوری اسلامی خواستند از طریق مذاکره به اختلاف موجود درباره ی مالکیت این سه جزیره پایان دهد!

کشورهای عضوشورای همکاری خلیج فارس(عربستان، عمان، کویت، امارات متحده عربی و قطر) که سابقه ی تشکیل هیچ یک به 100 سال نمی رسد،به خوبی از حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه و اسناد این حاکمیت بلامنازع باخبرند و حتی در دورترین افق های ذهن خویش هم نمی توانند تصور روزی راداشته باشند که این حاکمیت کمترین خدشه ای پیدا کند،بنابر این انگیزه ی آنها از تکرار این اعای واهی و بی اساس هرچه باشد ،احتمال خروج این سه جزیره از حاکمیت ایران نیست،پس ماجرا چیست؟

برای پاسخ به این سئوال ابتدا باید به اسنادی که حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه را نشان می دهد اشاره کرد؛

1. علاوه بر نقشه های متعددی که از دوران یونان باستان (قبل از میلاد مسیح) برجای مانده و در آنها از تمامی جزایر خلیج فارس با عنوان بخشی از سرزمین ایران یادشده است،در سده های اخیر نیز تمامی نقشه های رسمی که از سوی کشورهایی نظیر انگلستان،فرانسه، روسیه، پرتغال، اسپانیا و… تهیه شده و به عنوان اسناد رسمی نگهداری می شوند،جزایر خلیج فارس از جمله سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسا را بخشی از خاک ایران دانسته اند.از جمله دولت انگلیس که بیش از دو سده در منطقه حضور داشته و درمواردی نیز با دولت های وقت ایران درگیر بوده است،در مجموع23 نقشه ی رسمی از منطقه تهیه کرده است که در تمامی آنها بدون استثناء جزایر سه گانه متعلق به ایران است.

2. در سال 1830 کاپیتان جی.بی.بروکس G.B.BRUCKS از سوی کمپانی هند شرقی وابسته به دولت استعماری انگلیس نقشه ای رنگی از خلیج فارس تهیه می کند. در این نقشه رنگی که نسخه هایی از آن در وزارت خارجه انگلیس ومخزن اسناد سازمان ملل متحد نگهداری می شود،3 جزیره تنب یزرگ و کوچک وابوموسا به رنگ خاک ایران ترسیم شده است. کاپیتان بروکس نزدیک به 12 سال برای تهیه ی این نقشه در خلیج فارس بود.

3.در سال 1835″ساموئل هنل” از سوی دولت نگلیس مامور تعیین حدود کشورها در خلیج فارس می شود.هنل در نقشه ی خود یک خط فرضی در آبهای خلیج فارس ترسیم میکند که جزایر سه گانه در قسمت فوقانی (شمالی) این خط فرضی قرار داشته و متعلق به ایران دانشته شده است.

4. در ژانویه سال بعد(1836) سرگرد “موریسن” جانشین ساموئل هنل،ماموریت او را پی میگیرد و پس از مذاکره با شیوخ خلیج فارس نقشه ای که به تایید آنها رسیده بود را تهیه می کند.در این نقشه ،جزایر سه گانه در عمق بیشتری از خاک ایران قرار گرفته است.

5.در سال 1881 نیروی دریایی انگلیس بار دیگر نقشه ای از منطقه خلیج فارس تهیه می کند که در آن جزایرسه گانه و خاک ایران رنگ مشترکی دارند.

6.در سال 1886 دایره اطلاعات دولت انگلیس نقشه ایران را با رنگ یکسان جزایر وخاک ایران تهیه کرده و در12ژوئن همان سال این نقشه از سوی وزیرمختار انگلیس در تهران به ناصرالدین شاه تحویل داده می شود.

7.در سال 1908،دولت ایران امتیاز استخراج خاک سرخ (سنگ آهن ) رابه ونگهاوس آلمانی می دهد که دولت انگلیس به دلیل تیرگی روابط خود با آلمان، به ایران اعتراض می کند، دولت انگلیس در اعتراض خود خواهان کسب امتیاز استخراج خاک سرخ برای شرکت های انگلیسی است یعنی تایید بر حاکمیت ایران… و از ده ها سند دیگر،از جمله احکامی که دولت های وقت ایران برای انتصاب حکام-استانداران- خود در بندر لنگه که سه جزیره یاد شده بخشی از آن بوده است،صرف نظر می کنیم.

8.اصلی ترین و تنهاترین سندی که امارات برای اثبات ادعای خود ارائه می کند نامه ای است که شیخ یوسف فرماندار ایرانی بندر لنگه در سال 1882 به شیخ حمیدالقاسمی حاکم راس الخیمه می نویسد و در آن به عنوان تعارف و ابراز ادب -که آن هنگام بسیار متداول بوده و در بسیاری نامه های مشابه دیده می شود- نوشته بود؛ابوموسا از آن شماست(یعنی در خدمت شما هستیم!)

نکته در خورتوجه این که شیخ یوسف در ادامه همین نامه خطاب به حاکم راس الخیمه می نویسد «بَلَدَ لِنجِه بَلَدِکُِم» یعنی شهر بندر لنگه هم شهر شماست وعجیب آن که اماراتی ها وقتی به این نامه استناد می کنند جمله ی اخیر را که به وضوح نشان می دهد جمله قبلی فقط یک تعارف بوده را حذف می کنند!

9. در حقوق بین الملل و قوانین مربوط به مرزها و سرزمین ها،حاکمیت یک کشور بر یک منطقه از چند راه به اثبات می رسد. ازجمله«مالکیت تاریخی»،حاکمیت موثر یعنی برافراشته بودن پرچم،نصب حکام،حضور نیروی نظامی و… که تمامی این ملاک ها و معیارهای حقوقی از حاکمیت قطعی ایران برجزایر سه گانه حکایت دارد.

10.در میان کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس،همراهی بحرین با سایر کشورهای عضو حساب جداگانه ای دارد،زیرا بحرین یخشی از خاک ایران بوده که در جریان یک زدوبند غیرقانونی میان شاه و دولت های آمریکا و نگلیس از ایران جدا شده است و امروزه اصلی ترین خواسته ی مردم بحرین بازگشت این استان جداشده از ایران به سرزمین اصلی و مادری آن، یعنی ایران اسلامی است و بدیهی است که این حق مسلم ایران و مردم استان جداشده آن نباید و نمی تواند نادیده گرفته شود.

11.واکنون با توجه به اسناد یاد شده که از حاکمیت قطعی و بلامنازع ایران بر جزایر سه گانه حکایت می کند، باید به این پرسش بازگشت که انگیزه اصلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از ادعای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه چیست؟ و آیا این ادعا می تواند غیر از وحشت آنان از زلزله ای که انقلاب اسلامی بر حکومت های قرون وسطایی و غیر قانونی آنها انداخته است علت دیگری داشته باشد.تمامی دولت های یاد شده با دخالت مستقیم قدرت های استکباری شکل گرفته اند و مردم کمترین دخالتی در تعیین دولت ،سیاست گزاری ها وتصمیم گیری های آن نداشته و ندارند.از سوی دیگر تمامی دولت های عضو این شورا در میان مردم خود به همکاری با رژیم صهیونستی و دستکم بی تفاوتی در مقابل جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین متهم هستند.حاکمان دولت های یادشده به خوبی می دانند که در عصر بیداری اسلامی با الگوی انقلاب اسلامی حاکمیت یک خانواده برسرنوشت مردم و غارت ذخایر ملی، امکان پذیر نیست و از آنجا که لرزه ی منجر به فروپاشی رژیم های غیرقانونی خود را ناشی از الگوی جمهوری اسلامی ایران می دانند و دراین مورد حق دارند! دشمنی با ایران اسلامی را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود برگزیده اند…و چه گزینش خطرناکی،نه برای ایران،که برای ادامه حاکمیت خودشان.                                                    

حسین شریعتمداری 18 تیرماه 1386

دریافت سخنان سرور محسن پزشکپور پیرامون جدایی بحرین در مجلس شورای ملی

چارچوب پرونده: wma
گنجایش: ۱.۳۴ مگابایت
 زمان پخش: ۲۶ دقیقه

روشنگری:هرچند ما پان ایرانیست ها با این حکومت مخالف هستیم اما آنجا که سخن از منافع ملی و مسئله ی تمامیت ارضی ایران به میان می آید در یک جبهه قرار خواهیم گرفت واین بار طرح مسئله ی بسیار مهم بحرین و جزایر سه گانه واقعا باعث خوشنودی ما شد که بالاخره تلاش های ما باعث شد که از یک تریبون نزدیک به حاکمیت (اگر نگوییم حکومتی) این مسئله به میان آورده شود،آن هم با چنین ادبیاتی. طبق اخبار شنیده شده مفتی های بحرین(معادل آخوندهای ما) حکم قتل حسین شریعتمداری را صادر کرده اند.

** نکته ی دیگر که یادآوری آن بی مورد نیست آنکه امسال اداره ارشاد اسلامی اهواز برای اولین در تاریخ 28 ساله خود جشن تیرگان را در اهواز برگزار کرد!!!! دلیل این رویکرد آن بود که ما از سال های گذشته تا به امروز جشن های باستانی و ملی را با شکوه برگزار کردیم (به عنوان نمونه جشن چهارشنبه سوری در اهواز بود که توسط پان ایرانیست ها با شکوه فراوان و استقبال گسترده ی مردمی در فضای باز برگزار شد).و این بار آقایان خود را از قافله عقب دیدند سعی در جبران  کردند اما ما باز هم یک قدم به جلوتر خواهیم گذاشت.بهر روی خرسندیم که آقایان تکانی به خود دادند. بالاخره حاکمیت باید از خواب غفلت برخیزد و گام در راه ملت ایران بگذارد.

 پاینده ایران

مزدک

Entry Filed under: Uncategorized. .



26 Comments Add your own

  • 1.    Cengiz Han  |  جولای 18th, 2007 at 11:27 ق.ظ

  • 2.    بابک ایرانمنش  |  جولای 18th, 2007 at 12:34 ب.ظ

    پاینده ایرانبا درود بر سرور مزدک و سرور داریوش گرامیبه امید یزدان پاک وبلاگ پان ایرانیست کرمان نیز با مطلبی تحت عنوان بحرین به روز خواهد شد که از مقالات ارزشمند شما عزیزان بهره خواهیم جسالبته شایان ذکر است که جناب شریعتمداری تا حدودی با آن سابقه درخشان جای هیچ دفاعی برای خود نگذاشته اند’ که در مقاله امشب تیم کرمان بدان خواهد پرداختبا سپاس فراوانخاک پای تمام ایرانیان وطن پرست/بابک ایراننش(تیم پان ایرانیست کرمان)

  • 3.    کشورهای پارسی زبان (سه گانه پارسی )  |  جولای 18th, 2007 at 12:50 ب.ظ

    بحرین جز جدانشدنی خاک ایران است و دیر یا زود به آغوش میهن باز میگردد

  • 4.    بهنود  |  جولای 18th, 2007 at 2:28 ب.ظ

    خانه دوم هوگو چاوز مملو از دختران ایرانی جیگردرودحتما بیا و ببین این پستومی خوام فریاد بزنم اما کسی گوشی نداره واسه شنیدن و جونی نداره واسه ایستادن

  • 5.    کیان زاد  |  جولای 18th, 2007 at 3:59 ب.ظ

    درود1- بحرین جزو لا ینفک ایران می باشد.2-آقای شریعتمداری و امثال ایشان هرگز نمی توانند نماینده ملت ایران باشند بنابراین ما هیچ گاه مشروعیتی برای حاکمیت فرقه ای در نظر نخواهیم گرفت.3- سخنان بزرگ از دهان مردان بزرگ زده می شود نه مزدوران حاکمیت فرقه ای…..4- ملت ایران بهوش باشد که حقوق حقه ملت ایران و ایرانی تباران تحت و شعاع مصلحت نظام آقایان قرار نگیرد.5- مبارزان هوشیار ایران زمین هیچگاه زیر پرچم حاکمیت فرقه ای قرار نخواهند گرفت و موضع پان ایرانیست ها نیز کاملا روشن است(جهت یادآوری)…….پیروز و تندرست باشیدپاینده ایران

  • 6.    کیان مهر  |  جولای 18th, 2007 at 4:14 ب.ظ

    درود بر شماپان ایرانیست اخرین وتنها راه نجات ملت ایران استپیروز باشیدپاینده ایران

  • 7.    مریم  |  جولای 18th, 2007 at 10:17 ب.ظ

    دروددوست گرامی من آپ هستم خواستین سری بزنین.

  • 8.    بهرام ساسانی  |  جولای 18th, 2007 at 10:44 ب.ظ

    1- درباره شریعتمداری که همه حرفها را زده اند و هرگز نباید به دلیل یک تشابه کوچک، دشمنان قسم خورده خود را دوست تلقی کنیم. این مذهبیون فقط به دلیل اینکه به قول خودشان ایران، اسلامی!!! است هوادار تمامیت ارضی آن هستند. پیش از انقلاب یک نفر از این آخوندها و مذهبی ها بلند نشد و حرفی در این خصوص نزد. چرا؟ چون حکومت طاغوتی بود و بحرین هم همچنان در قلمرو اسلام بود. برعکس چه بلبشویی برای اسرائیل درست کردند؟ چرا؟ چون از زیر پرچم اسلام به در رفته بود. پس هرگز و هرگز گول نخوریم. فردا که حکومت از دست اینها خارج شود و یک حکومت سکولار سر کار آید، مطمئن باشید از تجزیه ایران خوشحال خواهند شد. منتها هیچکس بدش نمی آید کشور بزرگ باشد و آقای شریعتمداری هم بهتر میداند که ایران حتا به مرزهای هخامنشی برگردد.2- از نظر سیاسی بسیار خوب است که وقتی دولتی و کشوری ادعای بیجایی میکند، ما هم با یک ادعا مقابله به مثل کنیم. یعنی از موضع دفاعی برخورد نکنیم. اگر ترکیه سخن از خاک ایران زد، باید یادآوری کنیم که قلمرو ایران ما تا رود قزل ایرماق (در میانه ترکیه) و دست کم تا دریاچه وان است. اگر عراق سخن از اروند زد، ما باید از دجله و حتا فرات حرف بزنیم. اگر ترکمنستان حرفی زد، باید ادعای مرو را بکنیم. اگر پاکستان حرفی زد، باید ادعای بلوچستان پاکستان را بکنیم. اگر افغانستان زد، باید ادعای هرات را بکنیم. اگر آنها سند دارند، ما هم هزاران سند داریم و رو میکنیم.3- منتها این یک دیپلماسی درست سیاسی است و نه اینکه واقعا شب و روزمان این باشد که کشور خود را توسعه بدهیم که آنوقت بهمان شعار جهانخوار بدهند. اگر همسایه ای خوب باشد، ما خواهش زندگی آرام و صلح آمیز هستیم. اگر جنگ و دعوا میخواهند، ما کم نمی آوریم. منتها نباید جنگ افروز و آغازگر باشیم. بحرین زمانی از آن ایران بود، همچنانکه شرق دجله، هرات، بلوچستان پاکستان، مرو، قفقاز و اران و نخجوان و … اما آیا میشود با همه همسایه ها یکجا جنگید؟ حقایق را بپذیریم که امروز دیگر بحرین، ایران نیست. بحرین بغل گوش عربستان است و همه مردمش عرب یا عربیزه شده و این کشور هرگز منافعی برای ایران ندارد و برعکس ادعای آن سبب درگیری بیهوده میشود. بدرود.

  • 9.    مزدک  |  جولای 18th, 2007 at 10:55 ب.ظ

    پاینده ایرانجناب بهرام خان اگر این طور است که جزایر سه گانه هم برای ما نفعی ندارتدو چند جزیره خشک هستند. این بحرین حزیی از پیکر ماست و باید باید و باید به آغوش میهن باز گردد گفتمان شما یک گفتمان چپ گرایانه است ومن از این سخنان شما شگفت زده شدم!!در وقتی دیگر چاسخ کامل تری برای شما خواهم فرستاد.

  • 10.    مسعود  |  جولای 19th, 2007 at 12:19 ق.ظ

    درود بر شما هم میهن گرامیمطلبتون رو خوندم. باید بگم که هیچ کس حق نداره که حتی قسمتی از ایران رو جدا کنه. انگار دوباره مسئله ی خلیج همیشه پارس برای جزایر سه گانه پیش اومده. ولی ما بازم باید از حق قانونی مون دفاع کنیم. بعد بازم ما ایرانی ها میگیم مرگ بر آمریکا و اسرائیل. چرا تا وقتی که دشمن بیخ گوشمون هست خودمون رو گول بزنیم؟ ما ایرانیان عادت کردیم که فقط تکرار کنیم. هیچوقت خودمون تحول ایجاد نمیکنیم. باید خودمان را عوض کنیم. افکارمان را. باید حقیقت را ببینیم. باید چشمانمان را باز کنیم و ببینیم که اطرافمان چه میگذرد. چون ملتی که تاریخ را نداند ناچار به تکرار تاریخ میشود.

  • 11.    داراب  |  جولای 19th, 2007 at 12:38 ق.ظ

    درود بر همه فرزندان ایران زمیندست کم در این یک مورد مشخص با شریعتمداری هم داستانیم!ما چشم طمع به خاک دیگران نداریم و دنبال تنش افرینی هم نیستیم. اما این شیخکها دیگه شورش رو درآوردن و باید در مقابل گزافه گویی هاشون بایستیم. نکته خیلی مهم این است که مشکل ما با اعراب تنها به سه جزیره کوچک خیلیج فارس برنمی گرده. حتی اگر روزی ایران دو دستی این جزایر رو به آنها تقدیم کند فردا هرمزگان رو مطالبه می کنند. پس فردا خوزستان و و این تا آخرین وجب خاک ایران ادامه دارد! پس نباید کوتاه امد.

  • 12.    بابک ایرانمنش  |  جولای 19th, 2007 at 12:39 ق.ظ

    پاینده ایران×××××××××××××××××به روز شدیم×××××××××××××××××××××بحرین،بايدها و نبايدها××××××××××××××××××تيم پان ايرانيست کرمان×××××××××××××××

  • 13.    بهرام ساسانی  |  جولای 19th, 2007 at 12:25 ب.ظ

    بسیار شادمانم که از فاشیست متعصب راستی نزول شان پیدا کردم به چپگرا مشکل اینجاست که گاهی نمیدانیم آنچه میخواهیم به ضررمان است. دوست گرامی، از نظر ژئوپولیتیکی جزایر سه گانه چند برابر بحرین با آنهمه منابع نفتش، ارزش دارد. چرا؟ چون اگر جزایر سه گانه را بدهیم، خلیج فارس را داده ایم. نگاهی به نقشه بیاندازید. ببینید جزایر کجای خلیج هستند. جزایر متعلق به هم کشوری باشد، خلیج فارس از آن اوست. اگر متعلق به امارات باشند، بی گمان باید نام خلیج فارس را تغییر دهند. ولی بحرین اینطور نیست. جزیره ای است چسبیده به گوش عربستان که حتا همانطور که میدانید پلی ساخته اند که بحرین را به صورت زمینی به عربستان وصل کرده است. یگانه تفاوت بحرین با عربستان مذهب شیعه 80 درصد مردم آن است. وگرنه هیچ تفاوت دیگری با عربستان ندارد. و هیچ شباهت دیگری با ایران نیز ندارد. گفتم که با ادعای متقابل به مثل بحرین در مقابل جزایر موافقم. هرزمان که اعراب دست از مطالبات برداشتند، ما هم دست از بحرین بر می داریم. ولی نمیتوانیم خودمان را گول بزنیم. بحرین امروز جزوی از ایران نیست. یعنی مردم آنجا (به جز کارگران ایرانی) خود را ایرانی نمیدانند. در دبی هم ده ها هزار ایرانی مقیم هستند و کار میکنند و حتا بسیاری از اعراب دبی در اصل ایرانی هستند ولی به هر حال دبی بخشی از ایران نیست. در عراق نیز چنین است. حتما میدانی که تا قبل از سر کار آمدن حزب بعث عراق یکی از زبانهای عراق، فارسی بود. ولی امروز به هر دلیل عراقیها دیگر ایرانی نیستند. سخن از بازگشت بحرین همانند سخن از بازگشت قفقاز، هرات، مرو، بلوچستان پاکستان، عراق و … است. اگر این گفتمان مبنی بر صلح و آرامش و بسنده کردن به مرزها، گفتمان چپی است، پس محمد رضا شاه پهلوی چپی بود و ما خبر نداشتیم فقط نمیدانم چرا چپها تشنه به خون او بودند و امروز هم بزرگترین دشمنان پهلوی ها، چپی ها هستند.

  • 14.    ارشام پارسی  |  جولای 19th, 2007 at 12:41 ب.ظ

    دوست عزیز با درود و خسته نباشید . لطفا در مورد کردها و دفاع از کردهای ترکیه و عراق مطالب بیشتری بنویسید چون بازدید کننده از ترکیه هم شما دارید . بدرود پاینده ایران

  • 15.    اتروپات  |  جولای 19th, 2007 at 2:09 ب.ظ

    پاینده ایرانبا درود بر سرور مزدکخدمت جناب ساسانی عزیز عرض کنم .بحرین از نقطه نظر استراتژیک و ژئوپلتیک از جایگاهی بالا برخوردار است .بحرین بذیل همسایگی با عربستان و اینکه بخشی از ضلع جنوبی خلیج فارس به حساب می آید اهمیتی بسزا دارد.بحرین تنها منطقه ای است که از آب شیرین بهره می برد .در ضمن دوست عزیز از دید یک پان ایرانیست حفظ و تمامیت ارضی کشور برای منافع آن منطقه نیست بلکه بدلیل پیوندهای است که مردم آن منظقه با ایراینان دارند و تبار ایرانیان ساکن در بحرین است که اهمیت موضوع را دوچندان می کند.جمعیت 80 درصدی شیعیان و حقوق ایرانی تباران ساکن در بحرین موضوعات ساده ای نیستند و این وظیفه هر ایرانی است که در جهت حفظ حقوق ایرانی تباران بحرین کوشا باشد

  • 16.    حب  |  جولای 19th, 2007 at 5:14 ب.ظ

    اي پسر حب از تو تا رفرف امتناع قرب وسدره ارتفاع عشق قدمي فاصله قدم اول بردار وقدم ديگر برعالم قدم گذار …. همزبان خوبم سلام بيا دور از نفرت گامي در راه وحدت قلوب برداريم منتظر نظر شما مي مانم

  • 17.    داریوش  |  جولای 19th, 2007 at 5:18 ب.ظ

    پاینده ایرانجناب بهرام گرامی مگر سخن گفتن از بازگشت سرزمین های جداشده ی ایرانی همچون استان قفقاز و استان بخارا و سمرغند و هرات و مرو و بلوچستان و استان گرجستان و استان تاجیکستان و …حتا خود پاکستان و استان آریا (افغانستان) به آغوش سرزمین مادری چه ایرادی دارد؟ شما که می دانید روسها و انگلیسی ها با چه نیرنگ هایی ایران را تجزیه کردند. آیا اگر یک متجاوز یا یک دزد به خانه ی کسی دستبرد زد و سالها هم خانه نشین شد آیا صاحب خانه می شود؟ و فرزندان ما هم فرزندان آن متجاوز هستند؟ جدایی بحرین توطئه ای است که به ناحق از سوی انگلستان به اجرا درآمد و با بی لیاقتی شخص هویدای خائن و میهن فروش به تصویب رسید و روی هم رفته لکه ی ننگی است بر دوران پادشاهی اعلاحضرت محمدرضا شاه که تا امروز بصورت یک نشان ؟ پرسش بزرگ مانده. با این طرز تفکرها می توان همه ی استان های کنونی ایران را نیز جدا کرد! از دیدگاه پان ایرانیست ها هر جا که ایرانی زندگی میکند و خاک ایران بوده از بحرین و خوزستان گرفته تا همه ی سرزمین های اشغال شده ی شمالی جز جدایی ناپذیر خاک کشورمان و اندامی ناگسستنی از پیکره ی ایران بزرگ هستند و روزی باید و باید این سرزمین ها بازپس گرفته شوند.

  • 18.    نسترن شفیعی  |  جولای 20th, 2007 at 3:04 ق.ظ

    خاک بر سر فاشیست و نژاد پرستتان که شده اید آلت دست جمهوری اسلامی آنهم امثال سرور شریعتمداری. تفو بر تو ای پان ایرانیست تفو!

  • 19.    کامران  |  جولای 20th, 2007 at 7:27 ق.ظ

    من در وطن دوستی شما شک ندارم ولی هر سخنی از هر فردی پذیرفتنی نیست خواهش میکنم با دقت بیشتر در احوالات این فرد که کوچکترین بویی از وطن نبرده است،متوجه بازی سیاسی رژیم بشوید.ما که نباید تا این اندازه بی تآمل و ذوق زده بلند گوی مطامع سیاسی آنان شویم اگر مجاهدین پرچممان را مصادره فرمودند دیگر نباید اجازه دهیم میهن دوستیمان هم در راستای اهداف کوتاه مدت گروه دیگری از دشمنان این آب و خاک درآید.یادمان نرود چند سال پیش یک گروه گمنام در یک انتخابات مجلس(ششم)آرم تبلیغاتی خود را فروهر و شعار خود را “راستگو باشیم” قرار داده بودند و این شعار و فروهر را بطور برچسب در سطح وسیعی در تهران پخش کرده بودند….درود بر شما!جاوید ایرانزمین!زنده باد آزادی!

  • 20.    داریوش  |  جولای 20th, 2007 at 11:23 ق.ظ

    نزاد پرستی به هر شکل و شیوه ای که باشد ما آن را محکوم می کنیم. جناب کامران گرامی و خانم نسترن آنجا که مصلحت ایران است و اگر سخنی در راستای مصلحت ایران باشد باز هم باید آنرا نادرست انگاشت؟؟پاینده ایران

  • 21.    بهرام ساسانی  |  جولای 20th, 2007 at 2:56 ب.ظ

    من به هیچوجه خواهان بحث و درگیری لفظی با برادران و خواهران پان ایرانیست خودم نیستم. آنچه گفتم و سایر یاران هم بدان نظر دارند یکی این است که ما در هیچ موردی (تاکید میکنم در هیچ موردی) با شریعتمداری ها مسئله مشترک و یگانگی نداریم. و دوم اینکه بحرین نیز همانند هرات، مرو، قفقاز و نخجوان و ارمنستان و بلوچستان پاکستان و بخشهایی از عراق و ترکیه و … زمانی بخشی از خاک ایران بوده و امروز نیز تا زمانی که همسایگان ما اینقدر پر رو تشریف دارند که هرزگاهی ادعاهایی میکنند، ما هم باید بایستیم و این ادعاها را بکنیم. پس باز تاکید میکنم تا سوبرداشت نشود. من با ادعا کردن اینکه بحرین مال ماست مخالفتی ندارم. تا زمانی که اعراب ادعای جزایر سه گانه و خلیج فارس را دارند. منتها گروهی طوری حرف میزنند انگار که فقط بحرین چنین است و باقی جاها را فراموش میکنند. من با این مخالفم. چون این چوبی شده است بر سر پهلوی ها که بحرین در زمانشان جدا شد. من میگویم بحرین هیچ فرقی با مرو و نخجوان و قفقاز و هرات و … ندارد. حرف من همین است دوستان پان ایرانیست.

  • 22.    بهرام ساسانی  |  جولای 20th, 2007 at 3:14 ب.ظ

    جناب داریوش میفرمایید هرجا که ایرانی است، آنجا ایران است. پس بهتر است به فهرست مذکور همه جهان به ویژه برخی بخشهای کالیفرنیا را نیز بیفزاییم. آنطور که شنیدم نیمی از جمعیت بورلی هیلز در نزدیکی لس آنجلس ایرانیان هستند. این درحالی است که در بحرین کمتر کسی میگوید که ایرانی است. و در قفقاز و نخجوان و ارمنستان و مرو و پاکستان و عراق تقریبا هیچکس نمیگوید که ایرانی است. با اهداف شما موافقم. ولی گمان نمیکنید دارید خانه خودتان را روی آب بنا میکنید؟ بر خلاف نظر شما، من نه هویدا را خائن میدانم و نه ماجرای بحرین را لکه ننگی در حکومت محمدرضا شاه. تاریخ را بخوانید و ببینید محمدرضا شاه چه بدست آورد و چه از دست داد، سپس حکم بدهید. آترپات گرامی من کی گفتم که بحرین از نظر ژئوپولیتیک مهم نیست!!! گفتم به اهمیت جزایر سه گانه نیست. مگر مرض دارم که بدم بیاید بحرین از آن ایران باشد؟ ولی نمیفهمم منظورتان از پیوندهای ملت ایران با بحرین چیست؟ ما که پیوندی ندیدیم. از کی تا حالا شیعه بودن (مذهب) وارد منافع پان ایرانیستی شده؟!! ما را بگو که گمان میکردیم پان ایرانیسم مکتبی سکولار است و کاری به دین و مذهب ندارد.

  • 23.    بهرام ساسانی  |  جولای 20th, 2007 at 3:16 ب.ظ

    اگر پان ایرانیسم دارد کم کم به پان شیعیسم تبدیل میشود بگویید تکلیف خودمان را بدانیم. ما را به جمعیت 80 درصدی شیعیان بحرین و یا شیعیان مثلا یمن و لبنان چه کار؟ نکند فردا میخواهید بگویید به خاطر جنوب لبنان که شیعه هستند برویم با اسرائیل بجنگیم؟!! اگر پان ایرانیست ها اینگونه میخواهند فکر کنند، هرچه سریعتر با محتشمی پور و شریعتمداری تماس بگیرید، کمکتان میکنند. نهضت ناسیونالیسم ما، مذهب سرش نمیشود. با فرهنگ ملی سکولار کار دارد. ما برای ایرانی تبارهای بحرین خون میدهیم. ولی نشانی از تحرک و جنبش ایرانیان بحرین در این 36 سال به ما بدهید. ما که هرچه از بحرین دیدیم، شیعه گری بود. نمونه اش کاریکاتور آقای خامنه ای که به تظاهرات شیعیان انجامید. نکند آنان ایرانیانی بودند که به خاطر ایران، از آقای خامنه ای پشتیبانی کردند؟ خیر! هرچه هست شیعه گری است و بس. همچنانکه عکس آقای خامنه ای و خمینی در جنوب لبنان نیز در همه جا افراشته است و همچنین در عراق و دیگر جاهای شیعه نشین. پان ایرانیسم را به این چیزها آلوده نکنید. اشتباه نکنید. این یک انحراف بزرگ است دوستان من. ایکاش با نامی دیگر فعالیت میکردید. ولی با نام پان ایرانیسم کمی محتاط تر باشید. آیندگان قضاوت خواهند کرد.

  • 24.    برگزیده  |  جولای 20th, 2007 at 3:24 ب.ظ

    هيچ كس به خاطر عقيده سياسي از كار بر كنار نمي‌شود ، اطلاعات، 20 فروردين 60، ص 1. آیت الله دکتر بهشتی

  • 25.    .  |  جولای 21st, 2007 at 9:16 ب.ظ

    به نام خداوند جان و خردنمیرم از این پس که مـن زنـده ام!یافته هایی نوین درباره فردوسی و شاهنامه* شاهنامه: شاهکار ناشناخته * فردوسی: شیعه یا شعوبی؟ گبر یا مسلمان؟ * شاهنامه و جنبشهای مقاومت ملی * حکایت فردوسی و محمود غزنوی: راست یا دروغ؟ * شاهنامه: تاریخ یا افسانه؟ * فردوسی: شاه سالاری یا مردم سالاری؟ * اگر فردوسی نبود… * ما، شاهنامه و فردای ایران پس از هزارسال برای نخستین بار رازهای دیباچه شاهنامه گشوده شده است. تاکنون هیچ پژوهشگری رمزهایی چون «سرو سایه فکن» و «سخنگوی مرد خرد» و «این در» و دیگر پیامهای پنهانی فردوسی را نتوانسته است دریابد. تاکنون هیچ کاوشگری با دلایل درست و دقیق از سالزاد و دیدگاه فردوسی سخن نرانده است. تاکنون هیچ ویراستاری به اصل بیتهای دست خورده و تحریف شده پی نبرده است. با شرکت در این همایش درمی یابید که تا شناخت دقیق و درست از فردوسی چه راه درازی را باید پیمود. شاهنامه واپسین سنگر ما در نبردی نابرابر با ایران ستیزان است. اگر به راستی دوستدار فردوسی هستید، این همایش تاریخی را از دست ندهید. / پاینده ایران بزرگ.دیدارگاه ما : چهارشنبه، سوم امردادماه، ساعت ۱۷ تا ۱۹، مجموعه فرهنگی تهران، خیابان کورش کبیر (شمیران)، روبروی بهارشیراز. شماره تماس: ۷۷۶۴۱۱۲۵-۷ — سخنران: امید عطایی فرد

  • 26.    آموزش زبان انگلیسی,زبان انگلیسی,آموزش زبان  |  اکتبر 7th, 2014 at 6:07 ب.ظ

    Rather good post آموزش زبان انگلیسی,زبان انگلیسی,آموزش زبان. I simply became aware of your own website and also tried to express that I’ve definitely enjoyed searching your weblog threads. Regardless I shall be following to your nourish we we do hope you publish again in the near future!

Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها