مصاحبه ی رامین ناصح با جهانگیرمحمودی و ناسزا به پان ایرانیست ها

مرداد ۱۰, ۱۳۸۶

پاینده ایران

 

قسمتی ازمصاحبه ی شیخ جهانگیرمحمود روحانی جوان با آقای رامین ناصح دبیرکانون آینده نگری ایران را خواهید خواند که در نشریه همدلی سه شنبه ۲۹ خرداد۱۳۸۶ شماره ۲۴۱ رویه ۴ چاپ گردیده و این جوانک اخراجی جبهه ملی ، گستاخانه به ناسیونالیسم و اندیشه ی پان ایرانیسم حمله ورشده است و به ما و تمام میهن پرستان توهین هایی روا داشته است.نکته ی جالب اینکه ادبیات ایشان بسیاربه ادبیات گروه های کمونیستی چپ و اظهار نظرات شان در مورد ناسیونالیسم شبیه است!

##روشنگری : فقط یک سئوال وجواب راکه به مسئله قومیت ها و ناسیونالیسم مربوط می گردد ازاین مصاحبه ی طولانی، آورده ایم.##

***************************************************

جهانگیر محمودی:

س:لازم است به این پرسش پاسخ دهید که آیا باعنایت به اهدافی که بیان نمودید(فقط نظریات درباره ی کارهای فرهنگی) مطالعه خاصی درباره ی شرایط اهوازو خوزستان انجام داده اید تا با درک صحیح اوضاع جامعه به انجام وظایف خویش درباره ی اهداف مورد نظربپردازید؟برای مثال لازم است بدانیم که پدیده ی قومیت ها دراین مطالعه وانجام هدف چه نقشی دارند یا درباره ی وضعیت ناشی ازمهاجرت های جنگی چگونه می اندیشید؟ نقش جهانی سازی در تضعیف ملیت گرایی ایرانی وهمه ی ملیت ها بی آنکه بتواند پدیده ی قومیت را که ماهیتی طبیعی و فطری دارد تضعیف کند بارزاست. در نتیجه با تضعیف ناسیونالیسم مدرن و فراگیرمیان همه قومیت ها شرایط برای شدت گرفتن بحران های زیان بارقومی (که هم برای کشور وهم برای قوم ِمتحول شده زیانبار است)فراهم شده،در این رابطه نقش کانون آینده نگری چیست؟درباره وضعیت اسف بار رود کاریون چه تدبیری اندیشیده اید؟ و خصوصاً برای آب آشامیدنی مردم استان بویژه خرمشهروآبادان چه طرح هایی را دنبال می نمایید؟(از ۱۰تا ۱۲ پرسش بی ربط ِدیگر در همین پاراگراف صرف نظر کردیم!)

 

رامین ناصح:

لابد شما انتظار ندارید که یک NGO جوان در طول سه سال فعالیت،آن هم با مشکلات و موانع مختلفی که با آن روبرو بوده ،توانسته باشد درباره ی تمام این مسائل که پشت سرهم فرمودید،تحقیقات جدی و عمیقی انجام داده و در همه ی آن موارد دارای نظر و برنامه باشد.گرچه بسیاری از این موارد کارشده است.پدیده ی قومیت ها یکی از بحث انگیز ترین و پرچالش ترین موضوعاتی است که می تواند مورد توجه NGO ها قرار گیرد.به هر صورت تنوع قومی درخوزستان و عوامل عدیده ی تاریخی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی منجر به این شده است که اصطکاک هایی دراین زمینه بوجود بیایدو نارضایتی هایی حاصل شود.ما بعنوان یک نهاد غیر سیاسی، به جنبه های سیاسی قضیه کاری نداریم و این کار دولت و احزاب است.آنچه در این باره می توانم بگویم آن است که یک کار فرهنگی ریشه ای در جهت بازشناسی “هویت انسانی” می تواند تا حدود زیادی از این تعرضات و مشکلات بکاهد.آن روز ممکن است کمی دور باشد ولی خواهد رسید که همه ی ابناء بشرخودرا برادر یکدیگربدانند ومسائل قومی و ناسیونالیستی رنگ ببازد وجای خود را به عرق انساندوستی و عدالت خواهی دهد.در حقیقت گروه هایی که درخوزستان زیرپرچم ناسیونالیسم وپان ایرانیست فعالیت می کنند،نه تنها درحفظ وحدت وهمبستگی ملی آنطورکه باید موثرنبوده اند،بلکه با عملکردشان جزبزرگ نمایی فعالیت های قوم گرایان وتجزیه طلبان و تبلیغ آنان والقا کردن این موضوع که آنها خیلی قوی هستند و دامن زدن به تعرضات قومی با مطرح کردن یک سری شعارهای احساسی و پوچ و توخالی نتیجه ای دربرنداشته است.اصولاً این گونه گروه ها ،ازوجود جریانات تجزیه طلب استفاده تبلیغاتی می برند.یعنی اگرتجزیه طلبی درخوزستان وآزربایجان و…نباشد،فلسفه ی وجودی شان زیر سئوال می رود.بنابراین می بینیم که در نشریات خود به شکل غیرمسئولانه این مسائل را بزرگنمایی می کنندو درتلاشند که یک نوع قومیت گرایی (پان ایرانیسم)را جایگزین یک نوع قومیت گرایی دیگر(پان عربیسم) کنند.اینها گروههایی بودند که در بدو فعالیت خود در دهه های ۲۰ و۳۰ و هنگامی که در سنین جوانی بودند،کارشان قشون کشی و برهم زدن میتینگ های روشنفکران و درگیری های خشونت بار خیابانی بوده،والان هم ماهیت خشونت آمیز خودرا حفظ کرده اند،ولی آن موقع در کردار وامروز درگفتار.از نوشته های این گروه های پان ایرانیست، بوی تعفن فاشیسم واستبداد ناسیونالیستی به مشام میرسد.آلبرت انیشتین به زیباییی گفته است”ناسیونالیسم بیماری دوران کودکی بشریت است”.این بیماری بالاخره باید درمان شود و نهادهای فرهنگ ساز دراین زمینه تاثیرگزارند.تا زمانی که ناسیونالیسم قومی و ملی و نیز بنیادگرایی مذهبی وجود دارند جهان بشری روی صلح وآرامش را نخواهد دید. زیرا تمام جنگ های طول تاریخ بشریت یا انگیزه ناسیونالیستی داشته ،ویا انگیزه ی مذهب گرایی افراطی!!!(البته به استثنای جنگ ها وانقلاب های رهایی بخش درشرایطی که چاره ای جزشدت عمل نبوده)ازنظربنده ناسونالیسم قومی و ناسیونالیسم ملی چندان فرقی با یکدیگر ندارند.زیرا “ناسیون”NATION  در زبان فرانسه هم به معنای قومیت و هم به معنای ملیت آمده است.ناسیونالیست ها پایه استدلالاتشان سست،شکوه اعتقاداتشان پوشالین،اندیشه شان مخرب وضدانسانی وبیشتر بر محور احساسات می چرخد.انسان گرایی در کنار معنویت می تواند مارا به امکان ساختن جهانی بهتر رهنمون کند.

 

***********************************************************

دوست میهن پرست و هم اندیشان گرامی خرسند خواهیم شد اگر دیدگاه های خود را در مورد سخنان آقای رامین ناصح بنویسید. نیز اگر خواستید جواب های خود را به رایانامه ی* [email protected] *بفرستید تا با نام خودتان در تارنگار درج شود. نبایدبگزاریم زبان درازی وگستاخی های بی شرمانه ایشان به میهن پرستان و پان ایرانیست ها« رهروان راستین ناسیونالیسم ایرانی»، بی پاسخ بماند.

 

پاینده ایران

مزدک

 

Entry Filed under: Uncategorized. .



No Comments yet Add your own

  • 1.    hhz  |  مرداد ۱۰ام, ۱۳۸۶ at ۱:۳۳ ب.ظ

    بهتر نیست به جایی “پان ایرانیست” از واژه ی “پان فارسیست” استفاده کنید؟ (با توجه به دیدگاه قومی-سیاسی که دارید)

  • 2.    داریوش  |  مرداد ۱۰ام, ۱۳۸۶ at ۵:۰۵ ب.ظ

    جناب hhz پیداست که شما کوچکترین آگاهی از حزب پان ایرانیست ندارید. در یک کلام پان ایرانیست وحدت و یکپارچگی همه ى تیره ها و اقوامی است که در ایران زندگی میکنند. واژه ى خود ساخته و تفرقه انداز و قوم گرای پان فارسیست به عنصر ایرانی نمی چربد. کدامیک از دیدگاه های قومی و سیاسی پان ایرانیست سخن از پان فارسیست زده؟ بگویید ما بدانیم.؟؟؟

  • 3.    تورک اوغلو  |  مرداد ۱۱ام, ۱۳۸۶ at ۱۰:۴۳ ق.ظ

    از نضر دادن شما درباره تاریخچه و جد ترکان پیداست که اطلاعات شما در چه حدی است پس خودتان را با نوشتن تاریخچه های چرند وپرند گول نزنید و این راهم بدانید که کسی که از حق وحقوق خود مطلبی را بیان میکند اسمش پان تورکیست نیست

  • 4.    qartal  |  مرداد ۱۱ام, ۱۳۸۶ at ۱۲:۱۴ ب.ظ

    ورجاوندین اولوم خبری مبارک اولسون یازیق” هاری هاری من تورکم” شعارینی ائشیدندن بری حالی یئرینده اولمامیشدیر . اونا گوره ده دونیاسی نی دئیشمیشدیر. فیکریرلشدیم که بو فارس دیلینین کی بیزه هیچ بیر خیری اولمادی بلکه اونون اولومو باره سیده یازسام خئیرلی اولار. به مناسبت در گور شدن ورجاوند. فرومایه بد گوهر پارسی که مرگ یل تورک میخواستی تو میخواستی من زبانم مباد ؟ که بر خاک تورکان نظر داشتی در اندیشه ات، همچو فردوسی بد سگال بجز چرک نفرت نی انباشتی بنت بی نشان است و تاریخ تو سراسر دورغ و پر از کینه است خوشا پیک مرگت، که فرخنده است تو مرگ یل تورک را خواستی از این سان به پستی فرو کاستی زهی آرزوهای بیهوده ات کژی مذهب ات بود، فکرت نژند کنون شو به خاک اندرون همچو گند که خود این نشان را همی خواستی.

  • 5.    مسعود  |  مرداد ۱۱ام, ۱۳۸۶ at ۹:۲۳ ب.ظ

    درود بر شما هم میهن گرامیاز شما هم میهن عزیز دعوت میشود که مطلبی را که به عنوان پاسخ به یک سوال در وبلاگم آپ کرده ام را مطالعه کرده و نظر خود را نسبت به آن اعلام دارید. با تشکر از شما.پاینده ایران_ پایدار و سر افراز ملت ایران

  • 6.    سامان  |  مرداد ۱۲ام, ۱۳۸۶ at ۱۲:۵۴ ب.ظ

    سپاس به هموطنم مزدک و داریوشما را در رسالت خویش همراه بدانید.جوانان حزب ملت آلمان

  • 7.    آذری واقعی  |  مرداد ۱۳ام, ۱۳۸۶ at ۳:۲۴ ق.ظ

    آقا ترکه! آن شعر پارسی که گفتی از دولت سر فردوسی بزرگ بود که به تو زبان آدم یاد داد.

  • 8.    رامین ناصح  |  مرداد ۱۳ام, ۱۳۸۶ at ۸:۰۷ ب.ظ

    بنده کی از جبهه ملی اخراج شدم که خودم خبر ندارم؟ همه میدانند که در شهریور ۸۳ از عضویت شورای مرکزی جبهه ملی و نمایندگی آن در خوزستان استعفا دادم! آنهم بخاطر دیدگاههای تند ملی و ناسیونالیستی که داشتند. آخر ای بی انصافها! ادعای روشنفکری و این دروغها؟

  • 9.    علیرضا  |  مرداد ۱۳ام, ۱۳۸۶ at ۸:۱۸ ب.ظ

    یکی از استادان دانشگاه محقق اردبیلی (دکتر حسین نوین دکترای زبان و ادبیات فارسی اهل گرمی در استان اردبیل) در حال نگارش کتابی با محتوای زبان آذری(سیر تاریخی زبان آذری) برای چاپ می باشند. .بخش هایی از کتاب یاد شده بدین صورت است که: آذری (فارسی اصیل) زبان مردم آذربایجان(مادها) می باشدو منابعی همچون دایره المعارف های بریتانیکا،آمریکا،پژوهشگران سرشناس ایرانی همچون دهخدا،پورداوود،پیر نیا، معین و غیره و پژوهندگان اسلامی ،عربی مانندطبری،یعقوبی،اصطریو….همگی در فارسی(آذری)بودن زبان مردم آذربایجان اتفاق نظر دارند. طبری در تاریخ خود،ذیل وقایع سنه ۲۳۵ه ق از شخصی به نام محمد ابن البعیث نام می برد که با متوسل عباسی به جنگ پرداخته است در عبارت گفته شده عربی،طبری به صراحت زبان مردم آذربایجان را در اوایل سده ی سوم هجری فارسی می شمارد(با استنادات کلی به نوشته های کسروی لهجه های پهلوی،دری،آذری از ریشه ی واحد و ترکیبات آنها را یکی دانسته و همه ی آنها را از زمره ی زبان های فارسی نامیده است باید توجه داشت که چون ترک ها بیشتر در روستاها و به دور از شهرها در مراتع و چراگاهها اردوگاه به پا کرده بودند زبان ترکی در روستا بیش از شهرها رواج یافت و لذا اکنون نام بیشتر روستاها در آذربایجان ترکی است،تا نام شهرهاکه فارسی می باشند. زبان مردم تبریز در قرن ۱۲ ه ق فارسی بوده است .از زبان جان بل پزشک اسکاتلندی گفته های سیاحان و جهان گردان خارجی نشان می دهد که در زمان صفویه زبان ترکی در تبریز و اردبیل و سایر شهر های آذربایجان رونق و رواج عمومی پیدا کرد. زبان مردم مرند(شهر خودم) در سال ۱۸۸۱ یعنی حدود ۱۲۶ سالپیش فارسی بوده است .زبان مردم عامی ارومیه ترکی و زبان طبقات بالا فارسی بوده است این واژگان گوشه ای از نوشته های این کتاب است که در حال آماده شدن برای چاپ می باشد

  • 10.    ایرانی  |  مرداد ۱۳ام, ۱۳۸۶ at ۱۰:۰۴ ب.ظ

    پاینده ایرانسروران گرامی نباید از اظهارنظرهای آقای ناصح تعجب کرد چرا که گاهی پان ایرانیست می شود گاهی هوادار جبهه ملی ،یکبار به سمت سوسیالیسم میرود یکبار عرفان! اکنون هم کانون ترک اعتیاد راه انداخته برای خودو دوستانش و با پول پدر چه ها که نمی کند.جدیدا هم تیک عصبی گرفته است. جناب ناصح ما که چند ساله می شناسیمت دیگه واسه ما هم ؟؟؟ اگر پول بابا نبود این همه استاد پروازی از تهران و نشریه و بریز و بپاش چه جوری امکان داشت.البته در این سخنان گفته شده نباید از تاثیرات پدر خانم محترم ایشان که از مجاهدین خلق بود غافل شویم! راستی راستی اوضاع روحیتان پس از تزک اعتیاد بهم ریخته است…

  • 11.    Tonyukuk Türk  |  مرداد ۱۵ام, ۱۳۸۶ at ۵:۱۰ ب.ظ

    http://www.yildiraysari.comwww.gamoh. orghttp://www.turkcubilinc.org/smf/index.phphttp://www.guzergah.de/ktp.htmlhttp://asker.guzergah.de/http://www.nihalatsiz.org/http://www.hunturk.net/http://www.turkcuturancilar.com/forum/default.asphttp://www.turkcudusunce.com/http://www.hedefturan.com/http://tr.wikipedia.org/wiki/Turanc%C4%B1l%C4%B1khttp://www.turkcu.gen.tr/http://www.ulkuocaklari.org.tr/uh/1944/1944.htmhttp://www.ulkuocaklari.org.tr/marslar/8.htmhttp://ccc.1asphost.com/turkotagi/1.8-freehost/default.asphttp://www.asilkan.org/http://www.asilkan.org/azer.htmhttp://www.f27.parsimony.net/forum67368/index.htmhttp://www.turan.sokagi.com/http://www.turkcuturancilar.com/forum/forum_posts.asp?TID=4111&PN=3&TPN=1http://forumdl.com/arama.php?kelime=mhpwww.oyanish.orgwww.35000000.comTürkologlar sitesi:http://turkologlar.nethttp://www.tde.etu.edu.tr/http://www.geocities.com/turkologlar/http://www.tde.etu.edu.tr/http://www.tomer.ankara.edu.tr

  • 12.    مرداویچ  |  مرداد ۱۶ام, ۱۳۸۶ at ۷:۰۴ ب.ظ

    بی چاره پان ترکیستها چه راههای رقت باری برای تخلیه عقده هاشون دارند!

  • 13.    مرداویچ  |  مرداد ۱۶ام, ۱۳۸۶ at ۷:۱۰ ب.ظ

    راستی از رامین ناصح بپرسیم ببنیم هنوز هم برای هوگو چاوز هورا میکشه؟

Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی