درخواست ۴۵ زندانی سیاسی از ابوالفضل عابدینی برای پایان اعتصاب غذا

آگوست 15, 2013

۴۵ زندانی سیاسی در بیانیه با تقدیر از اراده استوار و اعتراض به حق ابوالفضل عابدینی مصرانه از وی خواسته اند که به این اعتصاب غذا خاتمه دهد.

abolfaz abedini_1392به گزارش کلمه، زندانیان سیاسی در بیانیه خود نوشته اند که فریاد بلند مظلومیت تو امروز با اعتصاب غذای طولانی‌ات نه تنها در ایران عزیز بلکه فرا‌تر از آن به گوش آنهایی که قلبشان برای انسانیت و حق و حقیقت می‌تپد رسیده و آن قلب‌ها را در پایمردی و پایداریت به تحسین وا داشته است.

در این بیانیه تصریح شده است که ما هم بندیان تو که حق طلبی و حق جویی و استواری و پایمردیت را از نزدیک دیده و شناخته‌ایم نیک می‌دانیم که تو امروز هزینه شهادت بر آثار شکنجه‌هایی که بر تن مصدوم و مجروح مرحوم ستار بهشتی دیده بودی می‌دهی آری آنان که می‌خواستند حقایق خون ستار مستور بماند طبیعی است بجای شکنجه گران بر شاهدی که شهادتش پرده‌ها را کنار زد و شکنجه‌ها را عریان ساخت خشم گیرند و علیرغم اینکه به او امان داده شده بود او را تبعید نمایند.

روز گذشته نیز ابوالفضل قدیانی در نامه ای از عابدینی خواسته بود به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.

ابوالفضل عابدینی بیش از بیست روز است که اعتصاب غذا به سر می‌برد و شرایط جسمانی خوبی ندارد. او در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد علائم شکنجه روی بدن ستار بود و در این مورد شهادت داد، اما پس از این شهادت به زندان اهواز تبعید شد.

عابدینی در اعتراض به تبعید غیرقانونی به هنگام خروج از زندان اوین اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفت تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

این فعال حقوق بشر از بیماری قلبی (افتادگی دریچه می‌ترال) و ناراحتی کبد رنج می‌برد و اعتصاب غذا و فشارهای روحی باعث افزایش این ناراحتی‌ها و آسیب رسیدن به سلامت وی می‌شود.

پیش از این ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﻋﺎﺑﺪﯾﻨﯽ درباره ملاقات خود با فرزندش گفته بود: ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻡ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺍﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺮﻓﻢ ﻧﺪﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻤﯿﺮﻡ ﻫﻢ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺷﮑﺴﺖ.

ساره عیوضی مادر این فعال کارگری دربند تصریح کرده بود: ابوالفضل بشدت لاغر شده و وضعیت خوبی نداشت. من و برادرانش نگرانش هستیم. نمی‌دانیم باید به کی و کجا پناه ببریم و مشکلمان را به چه کسی بگوییم تا حلش کنند. قرار بود به ابوالفضل مرخصی بدهند. به او مرخصی ندادند. حتی سال هاست که ملاقات حضوری هم نداده‌اند. من یک مادرم. چه گناهی کردم که نباید بچه‌ام و عزیز دلم را در آغوش بگیرم.

مادر این زندانی سیاسی همچنین در نامه ای به علی مطهری از او خواسته بود که فرزندش را از اهواز به زندان اوین منتقل کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

برادر عزیز آقای ابوالفضل عابدینی

فریاد بلند مظلومیت تو امروز با اعتصاب غذای طولانی‌ات نه تنها در ایران عزیز بلکه فرا‌تر از آن به گوش آنهایی که قلبشان برای انسانیت و حق و حقیقت می‌تپد رسیده و آن قلب‌ها را در پایمردی و پایداریت به تحسین وا داشته است. اگر چه متاسفانه در سرزمین ما آنهایی که باید این فریاد بلند مظلومیتت را بشنوند فاقد چنین قلبی هستند. ما هم بندیان تو که حق طلبی و حق جویی و استواری و پایمردیت را از نزدیک دیده و شناخته‌ایم نیک می‌دانیم که تو امروز هزینه شهادت بر آثار شکنجه‌هایی که بر تن مصدوم و مجروح مرحوم ستار بهشتی دیده بودی می‌دهی آری آنان که می‌خواستند حقایق خون ستار مستور بماند طبیعی است بجای شکنجه گران بر شاهدی که شهادتش پرده‌ها را کنار زد و شکنجه‌ها را عریان ساخت خشم گیرند و علیرغم اینکه به او امان داده شده بود او را تبعید نمایند.

اینک نزدیک ۲۰ روز است که در اعتصاب غذا بسر می‌بری و اخبار نگران کننده‌ای از وضعیت جسمیت می‌رسد.

ما ضمن تقدیر از اراده استوار و اعتراض به حقت ر قبال ظلم سترگی که بر تو روا داشته شده مصرانه از تو می‌خواهیم به این اعتصاب غذا خاتمه دهی تا وجود ارزشمندت برای خدمت به کشور عزیزمان در آینده حفظ گردد که میهن عزیز سخت بدان نیازمند است.

اسامی امضا کنندگان:

۱- محمد ابراهیمی

۲- حسن اسدی زیدآبادی

۳- امیر اسلامی

۴- رضا انتصاری

۵- ابراهیم بابایی

۶- مصطفی بادکوبه ای

۷- سیدمحمود باقری

۸- مصطفی بردبار

۹- عماد بهاور

۱۰- امید بهروزی

۱۱- قربان بهزادیان نژاد

۱۲- سید علیرضا بهشتی شیرازی

۱۳- کامیار پارسا

۱۴- مسعود پدرام

۱۵- مهدی تاجیک

۱۶- نادر جانی

۱۷- سیاوش حاتم

۱۸- علی خدابخش

۱۹- مصطفی دانشجو

۲۰- محمد داوری

۲۱- امیر خسرو دلیرثانی

۲۲- هوتن دولتی

۲۳- علیرضا رجایی

۲۴- محمد رضایی

۲۵- علیرضا روشن

۲۶- مصطفی ریسمان باف

۲۷- حسین زرینی

۲۸- مهرداد سرجویی

۲۹- علیرضا سیدیان

۳۰- مصطفی عبدی

۳۱- فیض الله عرب سرخی

۳۲- بهزاد عرب گل

۳۳- فرشید فتحی

۳۴- سیامک قادری

۳۵- افشین کرم پور

۳۶- حمید کرواسی

۳۷- سعید مدنی

۳۸- حمیدرضا مرادی

۳۹- محمدرضا مقیسه

۴۰- عبدالله مومنی

۴۱- محسن میردامادی

۴۲- محمد امین هادوی

۴۳- سید احمد هاشمی

۴۴- فرشید یدالهی

۴۵- محمدحسن یوسف پور

منبع : کلمه

 

http://paniranist.net/?p=2116

Entry Filed under: ابوالفضل عابدینی. برچسب‌ها: , , .



Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها