Archive for جولای, 2011

ابوالفضل عابدینی؛ دوسال زندان بدون یک روز مرخصی

جرس: مادر ابوالفضل عابدینی به “جرس” می گوید: “الان دو سال می گذرد که ابوالفضل در زندان است و در این مدت به مرخصی نیامده است. حتی عید هم نتوانست به مرخصی بیاید. خوب می دانید وثیقه خیلی سنگینی می خواهند من ندارم و سخت است. بعد هم چقدر دوندگی دارد باید برویم دادستانی و این ور و آن ور، تازه آیا موافقت کنند یا نکنند؟”  

  ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی است که به مدت دو سال به جرم فعالیتهای حقوق بشری در زندان بسر می برد. وی در این مدت حتی یک روز هم به مرخصی نیامده است. این فعال حقوق بشر در حالی دوران محکومیت خود را می گذراند که اوایل امسال حکم جدیدی از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به مدت یکسال زندان دریافت کرد.

نکته قابل توجه در حکم صادره جدید اتهام “تبلیغ علیه نظام” است که این زندانی سیاسی در پرونده‌ی قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت است.

 آساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی با اشاره به دلتنگی هایش  به “جرس” می گوید: “الان دو سال می گذرد که ابوالفضل در زندان است و در این مدت به مرخصی نیامده است. حتی عید هم نتوانست به مرخصی بیاید. خوب می دانید وثیقه خیلی سنگینی می خواهند من ندارم و سخت است. بعد هم چقدر دوندگی دارد باید برویم دادستانی و این ور و آن ور، تازه آیا موافقت کنند یا نکنند؟”

ابوالفضل عابدینی اسفند ماه سال 88 برای دومین بار بازداشت و به زندان اوین و بند 2 الف این زندان منتقل شد. وی پس از محکومیت به زندان کارون اهواز منتقل و تا شهریور ماه سال جاری مدتی را در این زندان با شرایط بسیار دشوار به سر برده بود و بعد از آن به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

 مادر عابدینی در آستانه سال 90 در نامه ای به رئیس قوه قضاییه نوشته بود: “این روز های سال نو شاهد در بند بودن فرزند بیمارم ونامشخص بودن وضعیت روحی و روانی وجسمی اش بزرگترین عیدی بود که طی سال های طول عمرم نصیبم شد، از 5 سال قبل تا به امروز هر ساله این جوان نحیف را دستگیر نموده و زیر شکنجه برده وبعد از گذراندن انفرادی های طولانی مدت با قید وثیقه های سنگین که همگی توسط مردم دلسوز تامین شده آزاد گردیده و درهیچ یک از این دادگاهها مجرم نبوده وبا سربلندی برائت دریافت کرده است. آخر به کدامین گناه مستحق این شکنجه ها استُ به گناه دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه خوزستان و دفاع از سندیکای معامان ایران و دفاع از سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی و اصناف دیگر و یا گناه بیان حقایق روز کشورمان؟”

این مادر دردمند پس از دو سال، سکوت خود را شکسته و در خصوص آخرین ملاقاتی که با فرزندش داشته می گوید: “هفته پیش پسرم را ملاقات کردم شکر خدا حالش خوب بود. خوشبختانه شرایطش نسبت به قبل بهتر شده است و چون راهم دور است و مریض هستم و ماشین سوار شدن خیلی برایم سخت است هر هفته نمی توانم به ملاقاتش بروم. خودش هم حال و روزم را می بیند و می گوید با این همه زحمت نیا، مریضی و خسته می شوی. بعضی اوقات که نمی توانم به ملاقات ابوالفضل بروم، می گذارند با من تماس تلفنی بگیرد. ماهی یکبار هم می توانم ابولفضل را حضوری ملاقات کنم. البته باید فرمش را پر کنم بعد اجازه دهند تا ملاقات حضوری داشته باشیم. خوب ملاقات حضوری خیلی خوب است روی صندلی کنار هم می نشینم و وقتی ملاقاتهایمان حضوری است فضای خیلی خوبی است. اما خوب ماهی یکبار است! از نظر جسمی هم که ناراحتی قلبی دارد و نفسش تنگ می شود الان قرص مصرف می کند. ابوالفضل اینقدر بچه خوب و خوش زبانی بود فقط فعالیت حقوق بشری می کرد خوب راهش را “انتخاب” کرده بود و فعالیت می کرد که بازداشتش کردند. چه بگویم دیگر؟! الان هم که من نمی توانم براش کاری انجام دهم، فقط می روم ملاقاتش می کنم کمی آروم می شوم.”

خانم عیوضی در پایان به خبرنگار “جرس” می گوید: “خوب من یک مادرم، نگران و دلتنگ فرزندم هستم اما خوب چکار می توانم بکنم؟ جز تحمل راه دیگری دارم؟ الان دو سال از زندان ابوالفضل می گذرد و ده سال دیگر از زندانش باقی مانده آن هم بخاطر فعالیت حقوق بشر و مصاحبه در رابطه با مسائل حقوق بشر، چطور دلتنگ نباشم؟ چه کاری از دستم بر می آید؟ تنها آرزویم این است که ابوالفضل “آزاد” شود. بخدا برای تمام جوانانی که در زندان هستند شب و روز دعا می کنم تا آزاد شوند. آخر تنها بچه من که زندانی نیست اینقدر جوانان زندانی هستند که من وقتی می رویم آنجا، توی خانواده ها گم می شوم. از خدا می خواهم همه اشان آزاد شوند.”

لازم به ذکر است که چندی پیش ابوالفضل عابدینی همراه با 9 تن دیگر از زندانیان سیاسی محبوس در بند350  زندان اوین با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی بیمار که از عدم دسترسی پزشکی و درمان خود “محرومند” اعتراض کرده بودند.

جرس

Add comment جولای 27th, 2011

مادر سرور مهدی نور درگذشت

پاینده ایران

باخبر شدیم سرور مهدی نور از یاران گرامی پان ایرانیست در خوزستان در غم از دست دادن مادر بزرگوار خویش داغدار شدند. مادر گرامی ایشان که از مدتها پیش با بیماری مبارزه می کرد سرانجام روز سوم مردادماه بدرود زندگی گفته اند. بدینوسیله از سوی اندامان و هواداران حزب پان ایرانیست در خوزستان این درد جانکاه را به خانواده ایران پرست “نور” و “پُل” دل آرامی گفته و شادی روان آن مرحوم را از خداوند خواستاریم.

پاینده ایران

پان ایرانیست خوزستان پایگاه آریو برزن

چهارم امرداد ماه1390

********************************

مراسم خاکسپاری روز 4 شنبه ساعت 9 تا 11 از مسجد سید الشهدا واقع در خیابان فرهنگ – بعد از 4 راه آبادان به سوی بهشت آباد اهواز قطعه هشت

مراسم سوم و هفته روز پنجشنبه ساعت 9 تا 11 در مسجد حجازی- خیابان نادری بین خیابان کمپانی و آیت اله بهبهانی

Add comment جولای 26th, 2011

اطلاعیه سازمان عفو بین الملل: ابوالفضل عابدینی نصر را فراموش نکنیم

متن بيانيه به زبان آلماني از تارنماي سازمان عفو بين الملل

برگردان: مجید روشن زاده
نماینده مطبوعاتی سازمان عفو بین الملل در برلین
ابوالفضل عابدینی نصر، خبرنگار و مدافع حقوق بشر در حال حاضر در زندان اوین محکومیت 12 ساله خود را طی می کند. از نظر سازمان عفو بین الملل عابدینی نصر یک زندانی صلح طلب و سیاسی است.
ابوالفضل عابدینی نصر 18 روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در 30ژوئن 2009 دستگیر شد.
در 26 اکتبر 2009 وی به قید وثیقه از زندان آزاد شد، اما در سوم مارس 2010 و در جریان موج دستگیری مدافعان حقوق بشر او بار دیگر دستگیر شد
در حین دستگیری دفعه دوم، گویا وی مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته است. عابدینی نصر چهار روز پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شد و طبق گزارش های موجود در زندان با وی بدرفتاری شده است. سه ماه بعد از آن ماموران امنیتی او را به زندان کارون اهواز منتقل کردند و در سپتامبر 2010 باردیگر وی را به اوین برگرداندند.
در 29 مارس 2010 به وکیل ابوالفضل عابدینی نصر اطلاع داده شد که موکل وی به جرم شرکت در یک “سازمان غیر قانونی” و “تماس با دولت های دشمن” به دو 5 سال زندان محکوم شده است
علاوه برآن به جرم مصاحبه با رسانه های خارجی به یکسال زندان محکوم شده است.
به نظر می رسد که اتهامات ابوالفضل عابدینی نصر بخاطر فعالیت و تبلیغ برای “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” است. در مارس 2010 بیش از 30 تن از اعضای این سازمان دستگیر شدند. در ماه مه 2010 دادگاه تجدید نظر عابدینی نصر تشکیل شد و در این دادگاه 11 سال زندان حکم قبلی وی مورد تایید قرار گرفت.
طبق گزارش های رسیده، در ماه مه 2010 عابدینی نصر به جرم “تبلیغ علیه نظام” به یک سال دیگر محکوم شد.
سازمان عفو بین الملل از همه مردم تقاضا می کند که به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران ایمیل و یا نامه ارسال کنند و در آن بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شود. هم چنین در نامه و ایمیل تقاضا شود که در مورد گزارش های مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی طرفانه و فوری صورت گیرد.
از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند
متن خود را به زبان های فارسی، انگلیسی و یا آلمانی به آدرس زیر ارسال کنید:
آیت الله صادق لاریجانی

رئیس قوه قضائیه
Head of the Judiciary
Ayatollah Sadegh Larijani
(care of) Public Relations Office
Number 4, 2 Azizi Street
Vali Asr Avenue, above Pasteur Street intersection
Teheran
IRAN

(korrekte Anrede: Dear Head of the Judiciary /
Sehr geehrter Herr Ayatollah Sadegh Larijani)
E-Mail: [email protected]
یک کپی از متن خود را به آدرس سفارت جمهوری اسلامی ایران در همان کشوری که در آن زندگی می کنید، ارسال کنید.
بطور نمونه آدرس سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین:
آقای علی رضا شیخ عطار
S.E. Herrn Alireza Sheikh Attar
Podbielskiallee 65-67, 14195 Berlin
Fax: 030-8435 3535
ایمیل: [email protected]
یا [email protected]

Add comment جولای 5th, 2011

نشانی رسمي وبسایتها و شبکه های اجتماعی حزب پان ایرانیست

پاینده ایران


با توجه به شبهاتی که اخیرا در چند مورد نشانیهای اینترنتی مطرح شده و برای رفع هرگونه شک و تردید احتمالی ،همانطور که پیشتر هم در تارنمای حزبی به آگاهی هم میهنان رسید ،

نشانی تارنمای حزب پان ایرانیست به صورت www.paniranist.org

و نشانی تارنمای سازمان جوانان حزب www.paniranist.info

می باشد که هر دو نشانی از طریق کشور آمریکا به ثبت رسیده است.صفحه گروهی حزب پان ایرانیست صرفا در جهت خبر رسانی کارا و سریعتر ایجاد شده و مندرجات آن لزوما موضع رسمی حزب پان ایرانیست نمی باشد. برای آگاهی از مواضع حزبی کماکان می توانید به تارنمای حزب رجوع کنید. حزب پان ایرانیست بر روی فیس بوک تنها در نشانی زیر قابل دسترس است :

http://www.facebook.com/paniranistparty

که در سایت حزبی پیوند داده شده و مندرجات و محتوای صفحات شخصی یا گروهی هواداران ، کوشندگان و اندامان این سازمان نشانگر هیچگونه جهت گیری، موضع رسمی یا غیر رسمی این تشکیلات نیست. همچنین نشانی کانال یوتوب حزب پان ایرانیست :

http://www.youtube.com/user/paniranistparty

پاینده ایران

دفاتر برونمرزی حزب پان ایرانیست – تشکیلات آمریکا

دهم تيرماه 1390

برگرفته از : تارنماي رسمي حزب پان ايرانيست

Add comment جولای 1st, 2011


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها