Archive for دسامبر, 2010

دانلود آلبوم خورشید ایران با صدای دکتر مصطفی بادکوبه ای

سال 1387 آلبوم “خورشید ایران” که در برگیرنده سروده هایی از سرور دکتر “مصطفا بادکوبه ای هزاوه” چکامه سرای پان ایرانیست می باشد، با آهنگ سازی و نوازندگی آقای احمد زاده  منتشر شد. در این آلبوم استاد بادکوبه ای 10 قطعه از سروده هایش را با صدای خویش خوانده که در دو قطعه نیز با آواز آقای احمد زاده همراه است.

از آنجا که مدتی است اشعار و سروده های میهن پرستانه و دلنشین استاد مصطفی بادکوبه ای در میان ایرانیان هوادار بسیاری پیدا کرده است این مجموعه شنیداری را به طور کامل با کیفیت 128کیلوبایت به یاران و دوستداران شعر پارسی پیشکش می کنیم.

(بیشتر…)

Add comment دسامبر 21st, 2010

هرانا؛ محاکمه مجدد ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار خوزستانی

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار و فعال حقوق بشر جهت محاکمه مجدد در خصوص عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شعبه سوم بازپرسی احضار و مورد بازپرسی قرار گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیانمنش بازپرس شعبه سوم مستقر در زندان اوین یک شنبه هفته گذشته ابوالفضل عابدینی را جهت بازپرسی و کسب آخرین دفاعیات در خصوص پرونده 11 اسفند ماه به این شعبه احضار نمود.

این در حالی است که شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز این فعال حقوق بشر را پیشتر در خصوص عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

برادر این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد در ملاقات کابینی که روز یکشنیه با برادرش داشته است این موضوع به وی منتقل شده است وی هم چنین در خصوص آخرین وضعیت جسمی برادرش گفت: پس از انتقال ابوالفضل به زندان اوین وضعیت جسمی ایشان رو به بهبود بوده است اما کماکان از مشکلات قلبی رنج می برد.

وی در ادامه افزود: تماس های تلفنی وی به مانند سایر زندانیان محبوس در بند 350 قطع است و امکان ملاقات حضوری با وجود هفت درخواست تا کنون میسر نبوده است.

وی هم چنین در خصوص وکلای برادرش گفت: وکلای ابوالفضل آقایان جهانگیر محمودی و محمد اولیایی فرد نیز همچنان تحت فشار و یا در بازداشت هستند و مسئولین قضایی از وارد شدن وکیل سوم به پرونده وی مخالفت کردند.

ابوالفضل عابدینی، مسئول سابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در پی یورش سازمان یافته اطلاعات سپاه پاسداران به فعالان حقوق بشری در 11 اسفند در شهر اهواز بازداشت شد وی در زمان بازداشت از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تبلیغ علیه نظام و ارتباط با دول متخاصم در مجموع به 11 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر- هرانا

Add comment دسامبر 18th, 2010

سخنرانی زنده یاد علی زرینه باف، در 21 آذر 86

خجسته باد سالروز 21 آذر روز گریز اهریمن و بازگشت آذرآبادگان به آغوش مام میهن

خانم ها،آقایان،دوستان و سروران عزیز

سال روز درخشان 21 آذر 1325 را كه به حق روز “گریز اهریمن”* نام گذاری شده است، به همه سروران عزیز تبریك می گوییم. البته به طوری كه استحضار دارید، علاوه بر جشن 21 آذر و روز آذربایجان، امروز شصت و پنجمین سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز می باشد كه این مناسبت را نیز به همه ایرانیان عزیز تبریك می گویم. جنگ بین الملل دوم با تمام ویرانگری هایی كه منجر به قتل ده ها میلیون نفر شد و اروپای با عظمت و زیبا و تاریخی را با خاك یكسان نمود، تنها این ودیعه را برای بشریت و ملت ها عرضه نمود. اینكه تمامی انسان ها باید از حقوق طبیعی و اساسی برخوردار شوند. از جمله آزادی عدالت، آزادی مسافرت، آزادی كار، آزادی اندیشه و آزادی برای تمام مواردی كه لازمه زندگی امروز بشر می باشد. البته این را باید در نظر داشته باشیم كه علیرغم تمام تلاش هایی كه در ظرف پنجاه سال گذشته برای استقرار نظامی مبتنی بر حقوق بشر در جهان انجام شده است، هنوز هم اندر خم یك كوچه ایم. هنوز هم آنهایی كه با خیره درونیة جز به مطامع و هدف های مادی خود می اندیشند، كم ترین اجازه ای به بشریت برای برخورداری از حقوق اساسی كه در اعلامیه جهانی حقوق بشر پیش بینی شده، نمی دهند. درست است كه در سال 1325 آذربایجانی که با چنگال و ناخن از سرزمین خود دفاع كردند و اجازه ندادند که آذربایجان تحت سلطه دیگران قرار بگیرد، درست است كه ما در 21 آذر 1325 آذربایجان را به دامان میهن بازگرداندیم، ولی آن سیاست ها و عواملی كه می خواستند آذربایجان را تجزیه كنند، هنوز دست اندركارند و با قدرت تمام برنامه های خودشان را دنبال می كنند.

(بیشتر…)

Add comment دسامبر 12th, 2010

بررسی شیوه ی فدرالیسم قومی و پیامدهای عملی شدن آن در ایران

بررسی شیوه ی فدرالیسم قومی و پیامدهای عملی شدن آن در ایران

آرمین بهروزی

[email protected]

تاکنون درباره ی فدرالیسم قومی( قومی می گویم چراکه هر زمان برای ایران نسخه ی فدرالیسم می پیچند منظورشان همان فدرالیسم بر اساس واحدهای قومی است) و لزوم ایجاد آن در ایران برای نیل به آزادی و دموکراسی و رفع ستم بر قوم های ایرانی نوشته های بسیاری خوانده ایم یا گفتگوهای بسیار دیده و شنیده ایم که بیشتر آن ها از سوی تجزیه طلبهای قومگرا و یا حزبهای دموکرات چپگرا که در عمل تجزیه طلب می باشند بیان می شود هرچند دموکرات بودنشان را نیز چندان نمی توان باور کرد چراکه ایدئولوژی آن ها در عمل چیزی ارائه نخواهد کرد مگر دیکتاتوری وحکومت پلیسی توتالیتر. این ایدئولوژی تا بدین روز جز این ثابت نکرده است و امتحان خود را در بسیاری از کشورها پس داده است . برهمگان روشن می باشد الگوی این به ظاهر دموکرات ها همچنان لنین و مائو و آرمانشهرشان اتحاد جماهیر شوروی یا جمهوری خلق چین است؛ آن ها همچنان در پی دیکتاتوری پرولتاریا هستند- دیکتاتوری تک حزب تمامیت خواهی که به بهانه ی رفع ستم از پرولتاریا وبه نام آن ها، به بسط قدرت سرکوبگر خویش اقدام می کند- و همچنان بر خلاف منافع ایران و ملت ایران گام برمی دارند .جدای از این در میان شخصیت های ملی نیز هستند کسانیکه نسخه ی فدرالیسم قومی را برای ایران فردا تجویز می کنند که یکی از آن ها شاهزاده رضا پهلوی می باشد. همه می دانند یکی از صفت های نیکوی شاهزاده، دموکرات بودن اوست و تلاش ایشان برای همگرایی همه ی اندیشه ها، حزب های سیاسی و روشنفکران ایرانی در جهت آزادسازی ایران، برگرفته از همین خوی انسانی اوست ولی متاسفانه شاهزاده گاهی برای رسیدن به این هدف و جلب نظر برخی بازنده های سیاسی و گروه های قومگرا بدون داشتن درکی عمیق، سخنانی به زبان می آورند که با کلی گویی خود، ناآگاهیش را در آن زمینه به اثبات می رساند. به گمان نگارنده ایشان و مشاورانشان شناخت درستی از شرایط اقلیمی و قومی ایران وهمچنین پراکندگی نشستگاه قوم های ایرانی ندارند وگرنه هیچ زمانی این شیوه را برای آینده ی ایران پیشنهاد نمی کردند. بدین دلیل برای روشن شدن پیامدهای پیاده کردن شیوه ی فدرالیسم قومی در ایران لازم دیدم که به نگارش نوشته ی پیش رو بپردازم. از آن روی که این نوشته ممکن است کاستی هایی در بر داشته باشد از آگاهان انتظار می رود تا برای همه فهم شدن شیوه ی فدرالیسم قومی به روشنگری دراین زمینه بپردازند.این نکته گفتنی است که نگارنده ساکن خوزستان می باشد و شناخت بیشتری از این بخش از ایران دارد.

(بیشتر…)

Add comment دسامبر 1st, 2010


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها