Archive for جولای, 2010

گفتگوی سرور کرمانی با صدای امریکا

پاینده ایران

سرور مهندس رضا کرمانی پیرامون فشار بر فعالان پان ایرانیست جمعه يكم تيرماه مصاحبه ای  با صدای امریکا انجام داده اند. برای دریافت اینجا کلیک کنید. فایل به صورت کم حجم در فرمت 3gpمی باشد.

ميتوانيد اين ويديو رادر كانال يوتيوب حزب ببينيد.كليك كنيد

Add comment جولای 30th, 2010

ما همه گناهکاریم – نوشته سرور فرهاد باغبانی

به نام خداوند جان وخرد

پاینده ایران

ما همه گناه کاریم…

من فقط وقتی که باد میان شمال و شمال شرقی می وزد دیوانه هستم ولی وقتی که از طرف جنوب می وزد می توانم قوش را از حواصیل تشخیص دهم.

(تراژدی هملت،شاهکار شکسپیر)

***

سرور آرش کیخسروی را نزدیک به یک دهه آشنایم.از ویژگی های شخصیتی او دراین 2 سال اخیر به دلیل روابط مداوم بایکدیگر و نوعی حس تشریک مساعی وهمدلی چیزهایی دستگیرم شده است. دوست داشتنی، فوق العاده اخلاق مدار، صبور و باحوصله، محافظه کار، اندکی درانجام دادن امور مربوطه به حوزه ی اجتماع و سیاست یک نوع کندی همراه با تامل ودوراندیشی را می توان در رفتار و کردارش به راحتی تشخیص داد. به منطق و محاسبه گری شهره و از وقتی که به شغل شریف وکالت هم مشغول شده دیگر بیشتر می توان به این خصوصیات پی برد، چرا که دنیا را همه از پنجره و زاویه ی کتاب مکتوب قانون می بیند و همین وکیل بودنش عاملی است برای هرچه بیشتر منطقی شدن و حزم اندیشی بسیار. به اینکه فردی آرمان خواه و با ایمان نسبت به اندیشه نهضت مقاومت ملی(پان ایرانیسم) است اندک تردیدی در دلم راه نیست و می دانم در خیال و رویاهای شبانه اش همیشه آرمان ایران بزرگ را درذهن و اندیشه می پروراند. (بیشتر…)

Add comment جولای 30th, 2010

سرور ابوالفضل عابدینی ممنوع تماس شد!

هرانا؛ افزایش فشار با ممنوعیت غیرقانونی تماس برای ابوالفضل عابدینی


5شنبه 7 مرداد1389

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی نصر خبرنگار و فعال حقوق بشر روز گذشته در اقدامی غیر قانونی و در تداوم اعمال فشار بر این زندانی از حق تماس تلفنی منع شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این اقدام در حالی صورت می گیرد که این خبرنگار از سه هفته پیش تا کنون ممنوع الملاقات شده بود.

عابدینی به شدت از ناراحتی قلبی رنج میبرد و چند روز پیش برای مداوای بیماری انفولانزا به بهداری زندان کارون اهواز منتقل شد اما با بی توجهی به سابقه بیماری قلبی وی فقط با مقادیری دارو وی را راهی بند خود کردند .

عابدینی تا کنون چندین بار برای مرخصی تقاضای کتبی ارائه نموده است، اما دادستان اهواز هر بار با این درخواست ها مخالفت کرده بود .

چندی پیش نیز وی به خاطر شرایط بد جسمی و بیماری قلبی درخواستی مبنی بر انتقال به تهران تنظیم و به دادستانی اهواز ارسال کرد ، که درپیگیریهای خانواده و وکیل این روزنامه نگار در بند به آنها اعلام شد نامه مذکور ناپدید شده است

هنوز دلیلی برای اعمال این گونه فشارها به وی اعلام نشده است .

Add comment جولای 29th, 2010

سرور ابوالفضل عابدینی دچار بیماری آنفولانزا شده است

هرانا؛ ابوالفضل عابدینی دچار بیماری آنفولانزا شده است

سه شنبه 5 مردادماه1389

هرانا – ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در زندان کارون اهواز دچار بیماری آنفولانزا شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار خوزستانی و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که از 11 اسفند ماه سال گذشته در زندان بسر می برد در طی روزهای اخیر به بیماری آنفولانزا مبتلا شده است.

وضعیت جسمی این زندانی که با تب و لرز و حالت تهوع به شدت وخیم گزارش شده است، بهداری زندان کارون اهواز رسیدگی پزشکی مناسبی را برای رفع نیازهای زندانیان فراهم نمی کند.

آقای عابدینی پیشتر در نامه ای درخواست انتقال به زندان اوین را به مسئولین ارائه داده است که تا کنون پاسخی بدان داده نشده است.

این روزنامه نگار هم اکنون در بند 6 زندان کارون اهواز و در بین زندانیانی با اتهامات سنگینی چون قتل و سرقت مسلحانه نگهداری می شود، وی به مدت 3 هفته ممنوع الملاقات شده است.

Add comment جولای 29th, 2010

انسانهای سرسخت، روزهای دشوار

از: سرور ارشک

«پیروزی از آن كسانی است كه آنرا باور دارند»

در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی هر فرد روزهایی هستند كه روزهای بحرانی و پرتنش محسوب می شوند. زندگی فعالین سیاسی همواره روبرو با چنین روزهایی است. به دلیل برخوردهای خشنی كه نهادهای غیر دمكراتیك حكومت های استبدادی با فعالین جنبش های گوناگون دارند و فضای استبدادی كه سایه اش مدت ها بر این سرزمین گسترده بوده و هست، فعالین عرصه های گوناگون با درد سرها و مشكلات گوناگون همراه بوده اند.

زندگی سیاسی فعالان پان ایرانیست نیز در یكی از پرخطرترین و حساسترین دوران خود به سر می برد. هرچند كه با بررسی و پرس و جو از بزرگان حزب در می یابیم مانند چنین روزهایی در درازای 60 سال فعالیت حزب پان ایرانیست كما بیش وجود داشتند و البته همگی پشت سر گذاشته شدند؛ باید رمز این پایداری و استقامت و پشت سرنهادن آنهمه دشواری را دریافت.

یاران ارجمندی كه ممكن است با دیدن شرایط كنونی اندكی دلسرد شده باشید، آیا این دوره دشوار تر از سالهای 1357(فرارسیدن انقلاب اسلامی) تا سال 1376 (برگزاری كنگره حزب پس از 26 سال) است؟ در آن سالها كه شیرازه حزب پان ایرانیست از هم گسیخت، مغز متفكر و ایدئولوگ بزرگ حزب زنده یاد دكتر محمدرضا عاملی تهرانی«آژیر» به دست انقلابیون شهید شد، سرور محسن پزشكپور«پندار» و بسیاری از سران حزب ناگزیر به ترك میهن شد و فعالیت های حزب در سراسر ایران زمین به حالت ركود در آمد،آیا پان ایرانیست های راستین هرگز ناامید شدند كه به انتهای راه رسیده اند؟…هرگز!

سرور “پندار” نخستین سرباز و پیام آور پان ایرانیسم همراه با دیگر پان ایرانیست ها همچون سرور مهندس رضا كرمانی، زنده یاد دكتر ابراهیم میرانی، زنده یاد مهندس نوربخش رحیم زاده سرور مهندس ناصرپل، سرور دكتر كیانزاد و دیگر آرمان خواهان حزب، با اراده پولادین خود راه را ادامه دادند و دیدیم كه چگونه پس از ورود سرور پندار در سال 70 به ایران (پس از 4 سال درخواست و بدون نوشتن ندامت نامه) و پیگیری های شبانه روزی سرور مهندس رضا كرمانی كنگره هفتم حزب در سال 1376 بركزار گردید و حزب زندگی دوباره از سر گرفت…

ما پان ایرانیست ها به عنوان پرچمداران نهضت ضد استعمار و آزادگی بخش ایران زمین اگر كه رسالت تاریخی خود را دریافته باشیم حق نداریم ذره ای تردید و دودلی و سستی به خود راه دهیم و این میسر نیست جز با فكر كردن هر روز به آینده ی روشن حزب پان ایرانیست، سرزمین ایران و مردمانش و مرور آرمان ها و اهدف خود. آرمان پان ایرانیسم و باور به پیروزی آن باید با روح و جان ما گره بخورد اگر جز این باشد نخواهیم توانست از این گذرگاه سنگلاخ و دره های پیش رو به سلامت گذر كرده به سرمنزل مقصود برسیم.

باور درونی به اندیشه ای كه بدان وابسته ایم همراه با مسولیت پذیری و درك آگاهانه شرایط موجود یكی از دلایل گذر از تندباد حوادث است. در جدال روزهای سخت و انسانهای مقاوم، سرانجام انسانهای مقاوم پیروز شده، روزهای سخت شكست خواهند خورد… و چنین پان ایرانیست هایی درفرداهای پیش رو با تن آبدیده و روانی مقاوم در راه آزادی و آبادی ایران زمین، استوار گام، به سوی پیروزی ره می سپارند چرا كه پیروزی از آن كسانی است كه آنرا باور دارند.

اگر فریاد ما در شب گناه است اگر امروز دل ما بی پناه است

بخـوان با مـا سـرود فـتح فـردا كه فـردا می رسد با پرچـم مـا

پاینده ایران

Add comment جولای 25th, 2010

زنجیر خزان

تقدیم به سرور ابوالفضل عابدینی

لاله ای دیگر به زنجیر خزان دستگیر شد

بلبلی عاشق به دست کرکسان زنجیر شد

سروری از سروران ملک پاک آریا

چونکه از حق گفت ، با ناحق ددان درگیر شد

محکم و استاده همچون سرو در میدان جنگ

آنچنان کوشید که نامش جاودان چون شیر شد

مژده ای دارم برایت افتخار ملک پیر

نام تو اندر کمان نوجوانان تیر شد

کورش آسوده بخواب رفته ست ، میدانی چرا ؟

چون تو بیداری ابوالفضل، راهت عالمگیر شد

گر کنون در بند و زنجیری گرفتار، سرورم

بهر آزادی تو ، خورشید و شیر، شمشیر شد

…..

سرور توحيد كريم زاده

Add comment جولای 23rd, 2010

سرور بوالفضل عابدینی تا دو هفته دیگر ممنوع الملاقات است

هرانا؛ ابوالفضل عابدینی تا دو هفته دیگر ممنوع الملاقات است

خبرگزاری هرانا – معاون زندان کارون اهواز از ملاقات ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر تا دو هفته دیگر جلوگیری کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شب گذشته با مراجعه معاون زندان کارون اهواز به محل نگهداری ابوالفضل عابدینی به وی اعلام شد که تا دو هفته دیگر اجازه ملاقات با خانواده اش را ندارد.

اين عمل در حالي صورت ميگيرد كه عابديني هفته گذشته نیز از ديدار با مادر خود منع شده بود.

گفتنی است، تا كنون هيچ دليلي از سوي مديريت زندان در خصوص ممنوعيت ملاقات به وی داده نشده است.

ابوالفضل عابديني در حال سپري كردن ايام محكوميت 11 ساله خود است كه پيش از اين فقط مي توانست از پشت كابين با خانواده خود ملاقات كند. اين خبرنگار جوان به شدت از ناراحتي قلبي رنج ميبرد و تا كنون 2 بار با درخواست مرخصي اش مخالفت شده است .

Add comment جولای 22nd, 2010

دعوت به همکاری با پایگاه اینترنتی پان ایرانیست خوزستان

با درود

هم انديشان گرامي با توجه به شرايط امروز جامعه ايران و لزوم همبستگي بيشتر نيروهاي حزبي از آنجا كه حزب پان ايرانيست از همه سو زير فشار حكومت سركوبگر جمهوري اسلامي قرار داشته و سالهاست از دسترسي به رسانه هايي همچون روزنامه، راديو، تلويزيون و شبكه ماهواره اي محروم است و وبلاگهاي وابسته به آن به طور گسترده فيلتر و مسدود مي شوند نياز است كه اخبار و رخدادهاي حزب و پيرامون آن به هر شكل ممكن و به طور وسيع به آگاهي همگان رسانده شود به همين دليل پايگاه اينترنتي “تريبون آزاد پان ايرانيست خوزستان” از همه اندامان و هواداران حزب پان ايرانيست در داخل ايران و خارج از كشور درخواست همكاري مي نمايد.اينجا مكاني است براي ابراز ديدگاه هاي همه پان ايرانيست ها…

شما مي توانيد در زمينه هاي زير با ما همكاري كنيد:

  • هرگونه خبر درباره حزب و اندامان آن از جمله احضار، دستگيري، بازداشت و … را به نشاني ايميل پايگاه بفرستيد.
  • مقالات،تحليل ها، انتقادات و پيشنهادات خود را براي ما بفرستيد تا با نام واقعي خود يا نام مستعار در تارنما چاپ شود. اگر پيشتر مقاله تان در جايي چاپ شده است نشاني و لينك آنرا نيز ذكر كنيد.
  • به طور معمول اخبار و مطالب و نقدهايي درباره انديشه پان ايرانيسم و مسائل و رخدادهاي مرتبط با حزب پان ايرانيست از افراد مخالف و موافق در فضاي اينترنت منتشر مي شوند در صورت مشاهده آنها را با ذكر لينك براي ما بفرستيد.
  • در صورتي كه به عكس هاي قديمي و جديد حزب پان ايرانيست اعم از نشست ها، تظاهرات، ميتينگ، كنفرانس، كنگره ها و اسناد دسترسي داريد با ذكر جزئيات براي استفاده همگاني به دست ما برسانيد.
  • كتاب ها و جزوات و مقالات قديمي حزب را تايپ يا اسكن كرده براي ما بفرستيد (پيش از اين كار هماهنگي نماييد تا از دوباره كاري پرهيز شود)
  • پيشكسوتان حزب مي توانند خاطرات سياسي و ديده ها وشنيده هاي خود از حزب پان ايرانيست در چند دهه گذشته را به صورت فايل ويديويي، فايل صوتي و يا تايپ شده براي ما بفرستند. (با توجه به سرعت پايين اينترنت در ايران مي توانندفيلم هاي خود را با حجم كم آپلود كنند)
  • در صورتيكه مسلط به نرم افزاري هستيد و ميتوانيد در آن زمينه به ما كمك كنيد نوع نرم افزار و مقدار آشنايي خود را براي ما بفرستيد.
  • در نظر داريم اكانت يوتيوب حزب پان ايرانيستwww.youtube.com/paniranistparty را به يكي از اعضاي مورد اعتماد حزب كه از زمان كافي و اينترنت پرسرعت بهره مند است واگزار كنيم تا همه مصاحبه ها، فيلم ها و كليپ هاي مربوط به حزب پان ايرانيست كه تا كنون در اينترنت منتشر شده يكجا قابل دسترس باشد و از اين پس نيز هر زمان ويديويي روي وبسايت قرار گرفت در يوتيوب رسمي حزب نيز منتشر شود.در صورت تمايل از طريق ايميل اعلام آمادگي كنيد.

ايميل پان ايرانيست خوزستان  Panirani3t @gmail.com

فيس بوك حزب پان ايرانيست www.facebook.com/paniranistparty

يوتيوب حزب پان ايرانيستwww.youtube.com/paniranistparty

لازم است به دوستان داخل ايران يادآوري شود كه موارد امنيتي را رعايت كنند. از فرستادن ايميل هاي گروهي و اخبار روز و غير مرتبط خودداري كنيد.

با سپاس فراوان و با آرزوي پيروزي پان ايرانيسم

پاینده ایران

Add comment جولای 20th, 2010

بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون بمب گذاری در مسجد جامع زاهدان

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ضمن اعلام همدردی با خانواده جان باختگان و مجروحان حادثه بمب گذاری مسجد جامع زاهدان، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و این نوع اعمال را توطئه ای در جهت دامن زدن بر اختلافات مذهبی داخلی دانسته و نسبت به آن هشدار می دهد.
از دیرباز و به ویژه در این سالهای اخیر بسترهای لازم در پی بی تدبیری مسوولان برای پرورش نیروهای تروریستی و بهره برداری از نارضایتی های مذهبی جهت ساماندهی نظامی فراهم شده است؛ که تدبیری ویژه و ملی با پیش شرط آگاهی از اصول و راز و رمز زندگی ملت ایران می طلبد.
در پایان ضمن تأکید بر محکومیت این قبیل اعمال، درگذشت ۲۷ نفر از هم میهنان را به ملت بزرگ ایران و به ویژه مردم سیستان و بلوچستان تسلیت گفته و همگان به ویژه سرداران و ریش سفیدان ارجمند بلوچ و روحانیت شیعی سیستان را به حفظ هوشیاری برای حفظ وحدت و جلوگیری از گسترش خشونتهای شدید دعوت می کنیم.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
۲۶تیر ماه ۱۳۸۹ خورشیدی

Add comment جولای 18th, 2010

برای دومین بار در خواست مرخصی سرور ابوالفضل عابدینی رد شد


خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی خبرنگار و فعال حقوق بشر که به 11 سال حبس تعزیری محکوم شده است در پی درخواستی که هفته گذشته توسط وکیلش برای دادستان ارسال کرده بود با جواب منفی روبرو شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این دومین بار است که در یک ماه گذشته عابدینی به دلیل شرایط بد روحی و جسمی درخواست مرخصی می نماید اما دادستان از اعطای مرخصی به وی امتناع می ورزد.

Add comment جولای 18th, 2010

اطلاعیه سروران شهریاری و کرمانی

 

به نام خداوند جان و خرد
پاینده ایران
سروران ارجمند !پان ایرانیستهای آزاده و مبارز
از آنجا که مطابق با ماده ۱۰ اساسنامه ی حزب پان ایرانیست مصوب ۱۵ شهریور ۱۳۸۱ اداره امور حزب صرفا برای مدت سه سال به اعضای شورای عالی رهبری منتخب کنگره نهم سپرده شده است و از آنجا که این شورا از تیرماه سال ۸۴ تا کنون-حدود۵ سال- از برگزاری کنگره دهم ، جهت ارائه ی گزارش عملکرد و انتخاب اعضای جدید ناتوان بوده و تنها چها رعضو اصلی آن (سروران منوچهر یزدی،دکتر سهراب اعظم زنگنه،زهرا غلامی پور و قدرت الله جعفری)با استناد به تبصره یک ماده ی ۱۰ اساسنامه اصرار بر ادامه فعالیت خود بعنوان رهبران حزب را دارند و نظر به اینکه شورا در جهت ایفای وظایف و مسولیتهای مندرج در ماده ۱۱ اساسنامه توفیقی بدست نیاورده است:
اینجانبان ضمن سپاسگذاری از اندامان حاضر در کنگره نهم به دلیل حسن نظر و اعتمادشان ،ادامه فعالیت شورای عالی منتخب کنگره نهم در سال ۸۱ را به مصلحت حزب ندانسته و با توجه به اینکه تغییر تدریجی مقامات انتخابی از اصول بنیادی حاکم بر حزب پان ایرانیست می باشد درخواست انتخاب شورای مدیریت موقت حزب برای مدت یکسال را با عنایت به ضرورتها و نیازهای موجود و به شیوه ای قابل قبول داریم تا مانع از بروز خودکامگی و انحصار طلبی در حزب شده و به دموکراسی درونی و ادامه ی روند دموکراتیک مساعدت نماید.
با سپاس
حسین شهریاری و مهندس رضا کرمانی
دو عضو شورای عالی رهبری منتخب کنگره نهم

بخوانید:

هشدار جدی، دسیسه چینی وزارت اطلاعات برای حذف فعالان پان ایرانیست

شبیه سازی و بدنام سازی

Add comment جولای 18th, 2010

بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به مناسبت ۱۸ تیر

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

۱-هجده تیر ۱۳۷۸در مقام انتزاع از یک واقعه ی خاص ، سمبلیست که امکان می دهد بیشتر از آنچه عناصر آن “واقعه” در مقام یک حادثه محدود تشکیل می دهد ، روایت شود . تاریخ ایران در شرایطی خاص ، گام در بستری برداشته که در افق “مسولیت ملی” سرنوشت ملی را به فرزندان میهنش تنفیذ کرده است . اگر چه گام دیگر هنوز برای ایستادن کامل نشده و تثبیت نیافته است ؛ اما گام تاریخی برداشته شده نیز قابل برگشت نیست . در تضاد این حرکت با معارضش (ونیز در ارتباط با موانع و تنگناها) امور بسط میابد و قدرت مدیریت می شود . عناصر ضد تاریخی در صدد تصغیر و شهروند زدایی می باشند ، از این چشم انداز ۱۸ تیر از امری حکایت می کند که می توان در شکلی حمله به دانشگاه را سازماندهی و در وجهی دیگر کارگران و معلمین را سرکوب و در چهره ای دیگر فضای اجتماعی را کهریزکی کند ، احزاب را به مرز نابودی بکشاند و هیچ فعالیت آزاد و معقولی را برنتابد ، آزاد اندیشان را زندانی و ممنوع الملاقات کند قس علیهذا. اما مقاومت را نیز بیان میکند . از ۱۸ تیر ۷۸ تا ۱۸ تیر ۸۹ سرکوبها و بر خوردها شدت یافته و این خود حاکی از شدت مقاومتهاست . مقاومتی که در حال گسترش ، رشد و تکامل است و از توان درون اندیشی درباره ی خود برخوردار می باشد . و این افق برایش روشن است که بتواند منطق و عقلانیت را در درون خود تعمیق بخشد و با محوریت منافع ملی رفتارسازی کند وبه کنش اجتماعی بپردازد. ۲- کنترل امنیتی و انتظامی اوضاع به معنی کنترل و حل واقعی مساله نیست . کشور را نمی توان برای بلند مدت به شکل پادگانی اداره کرد . کشاندن خیل عظیمی از نیروهای انتظامی ، نظامی ، سپاهی ، لباس شخصی و امنیتی با ساز و یراق کامل و موتوریزه و قرق کوچه ها و خیابانها اوضاع را بدتر از آنچه هست خواهد کرد ، با شدت بخشیدن به خشونتها این گسل عمیق میان مردم و حکومت التیام نمی پذیرد و از سوی دیگر توان و امکانی برای حفظ و تامین منافع ملی نخواهد بود . تنها راه واقعی برون رفت از بحران و حفظ منافع ملی شناخت موقعیت تاریخی اکنونی ملت ایران و همراهی با آن می باشد . نیروها را به پادگانها برگردانید و بگذارید مسائل سیاسی با راه حلهای سیاسی حل شود. با دامن زدن به خشونت و انسداد راهای ارتباطی ، حرکتها و انتقادهای مردمی را در معرض گزینش های خطرناک قرار ندهید ، آزادی های سیاسی را به رسمیت بشناسید و بپذیرید که عقلانیت فرشته ی نجات ایران و همه ی ماست . همه نیروها و موجودیت های سیاسی و تاریخی می بایست مشروط به اراده ی ملی باشند و چیزی فراتر از اراده ی ملی منشاء اراده ی امور نباشد . سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ضمن محکوم کردن خشونتها ، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و محاکمه متعرضین به حقوق ملت از جمله عاملین ، آمرین و مسببین حمله ها به کوی دانشگاه می باشد .

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

۱۸ تیر ۱۳۸۹

Add comment جولای 11th, 2010

Previous Posts


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها