Archive for آوریل, 2011

سخنرانی های سرور دکتر ابراهیم میرانی 2 – مناظره با صالح ابوشریف سخنگوی خلق عرب اهواز

میزگرد رادیو فردا با شرکت دکتر میرانی  از حزب پان ایرانیست و صالح ابوشریف دبیرکل جبهه دمکراتیک خلق عرب


این میزگرد به مجری گری سیاوش اردلان در تاریخ دوم اردیبهشت 1384 پس از نا آرامی های قومی در اهواز انجام شد و از رادیو فردا پخش گردید. در این برنامه مجتبا گهستونی از خبرنگاران خوزستانی نیز حضور داشت.

امسال نیز از سوی گروه های جدایی خواه خلق عرب نیز در 26 فروردین اعلام تظاهرات گردید و و علیرغم تبلیغات با بی اعتنایی اعراب خوزستان روبرو گردید ولی خبرهایی کاملا دروغ مبنی بر تظاهرات از سوی عوامل خارجی این گروه و برخی رسانه های غرض ورز یا نا آگاه منتشر شد که از کشته شدن 15 نفر و دستگیری تعداد زیادی خبر می داد. روان دکتر میرانی شاد باد که چون شیر در برابر این شغالان ایستاده بود. پاینده ایران

زمان 27 دقیقه – گنجایش 2.6 مگابایت

دریافت از پیوند یکراست (لینک مستقیم)

دریافت از پیوند دوم (مدیا فایر)

*****

سخنرانی دکتر میرانی -1 دیدار نوروزی پان ایرانیست ها در اهواز- دوم فروردین1388

پیوند این میزگرد در تارنمای رادیو فردا :

بررسي رويدادهاي عمده هفته برنامه نيم ساعته راديو فردا
ريشه ها و پيامد ناآرامي هاي خوزستان از ديد يک روزنامه نگار و دو فعال سياسي

1 comment آوریل 22nd, 2011

محمد اولیایی فرد وکیل در بند از زندان اوین آزاد شد

عصر امروزدوشنبه ۲۹ فروردین  محمد اولیایی فرد وکیل پایه یک دادگستری از زندان اوین آزاد شد

. این وکیل دادگستری که سال گذشته در پی مصاحبه با تلویزیون  صدای امریکا در خصوص اعدام یکی از موکلین نوجوانش به تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود پس از سپری کردن دوره یکساله محکومیتش ساعت ۱۹:۴۰ از زندان اوین آزاد شد .

این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در ۱۱ اردیبهشت سال گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار و در کمال ناباوری بازداشت و روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد  .

 

لازم به ذکر است ابوالفضل عابدینی  و شاهین زینعلی از اعضای حزب پان ایرانیست و از موکلین محمد اولیایی فرد همچنان در زندان اوین به سر میبرند .

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

Add comment آوریل 18th, 2011

به‌نام عظمت ایران ایستاده‌‌ایم – نوشتاری از حجت کلاشی

مدت‌هاست که صدای زوزه‌ی گرگان را در آذربایجان (یا پیرامون آذربایجان) می‌شنویم و نسبت به تحرکات پان‌ترکیستی آگاهیم.


سرآغاز این امر درمطامع الحاق‌گرایانه‌ی پیرانه‌سر دولت افول یافته‌ی عثمانی می‌بود که با مقاومت روشن اندیشان و آزادی‌خواهان آذربایجان و دیگر نواحی ایران در آن روزگار، نافرجام ماند تا دولت امپریالیستی شوروی دگر باره فرقه‌ی دموکرات را به هر حیث تجهیز و مهیا کرده و به میدان آورد.

پس از شکست فرقه، اکنون بقایای آن به پوشش صرف پان‌ترکیستی خزیده و تولیدات دستگاه‌های جنگ روانی دولت شوروی را با پشتیبانی دولت خانوادگی علی‌اف‌ها – حلقه‌ی ک.گ.ب – و لابی قدرتمند ترکیه در ایران که در حال حاضر عمدتاً تمایلات اقتصادی دارد و نیز حمایت احزاب برادر بزرگتر در کشور مذکور چون حزب حرکت ملی ترکیه و…. همراهی برخی از عناصر چپ سابق در خواب‌گرفتگی اسف‌بار دستگاه‌های مسوول و گاه همراهی‌های معنادار، به کمک دیگر سازمان‌هایی مانند داک و حرکت ملی و… که دست‌پرورده‌ی همان اراده‌های بیرونی هستند از آذربایجان تا تهران توزیع می‌کنند.

آنها هویت وحدت و تمامیت ارضی میهنمان را هدف قرار داده‌اند. در کمال شگفتی، آنها در اکثر ادارات و سازمان‌ها در پست‌های مختلف و گاه کلیدی جا خوش کرده‌اند. دست‌های پشت پرده و هوشیاری، این آرایش و استراتژی را هدایت غیرمستقیم می‌کنند. چینش‌ها، چینش‌های معناداریست. علاوه بر اینکه برخی از آنها حرکت به سمت راس هرم قدرت را در دستور کار دارند و موفق نیز بوده‌اند، برخی دیگر نواحی میانی قدرت را اشغال کرده‌اند. این دسته اغلب در منطقه الفراغ جنگ میان نیروهای سیاسی حاکم به سر می‌برند و توان تغییر موضع به هر میزان و به هر شدت، دارند. این مساله نشانگر آسیب دیدن هوشیاری ملی از سویی و فلج شدن عصب ارتباطی نهادها و ساختارها با مرکزیت فهم منفعت ملیست، در واقع گسستی بلکه بالاتر، شکافی ژرف میان هشیاری ملی و فرایند اداره کشور و اعمال قدرت به وجود آمده است، بنا براین اغلب قدرت در مجاری جریان می‌یابد که در واقع درخت منافع ملی آبیاری نشود و به پای درختی برسد که شاخه‌ها و در نتیجه میوه‌ی آن در خانه‌ی همسایه است!

(بیشتر…)

Add comment آوریل 17th, 2011

برگزاری دادگاه دو تن از فعالین حزب پان ایرانیست در اهواز

جلسه دادگاه فرهاد باغبانی و مهندس رضا کرمانی به اتهام عضویت در حزب پان ایرانیست و تبلیغ علیه نظام ۱۰ صبح دوشنبه پانزدهم فروردین ماه جاری در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید قاضی کیاستی با استناد به حکم صادره در سال ۱۳۸۱ توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب تهران و همچنین با استناد به نامه رییس اداره اطلاعات خوزستان، فعالیت این حزب سیاسی قدیمی را غیرقانونی و مخالف نظام عنوان کرد.

به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» قاضی پرونده در پایان صدور حکم درباره این دو متهم را منوط به استعلام از وزارت اطلاعات کرد.

مهندس رضا کرمانی ۷۷ ساله دبیرکل اسبق حزب پان ایرانیست ساکن کرج و فرهاد باغبانی روزنامه نگار ساکن اهواز اسفندماه ۱۳۸۸ در فرودگاه اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شدند.

مهندس رضا کرمانی هم اکنون دارای پرونده های مفتوحه در دادگاه انقلاب اصفهان و کرج نیز است که برای یکی از آنان به تحمل یکسال حبس محکوم شده است.

پایان پیام

خبرگزاری حقوق بشر ایران – رهانا

2 comments آوریل 7th, 2011

رزمنده ایرانپرست سرتیپ احسان پزشکپور درگذشت

سرتیپ احسان پزشکپور یار دیرگام و آرمانخواه پان‌ایرانیست و برادر شادروان محسن پزشکپور، بنیانگذار حزب پان‌ایرانیست، پس از چند هفته بستری بودن در دوازدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۰ در بیمارستانی در پاریس چشم از جهان فرو بست. شادروان احسان پزشکپور، چه در لباس نظامی در پیش از انقلاب، و چه پس از انقلاب، همواره قلبش برای ایران می‌تپید و آرزویش این بود که ایران را آزاد، سرافراز و سربلند ببیند.

او مبارزی نستوه بود که تا هنگام بدرود گفتن به این جهان خاکی لحظه‌ای از مبارزه برای آزادی و برقراری حاکمیت ملی در ایران باز نایستاد. روانش شاد که راه مقدسش پر رهرو خواهد بود.

دفترهای برونمرزی حزب پان ایرانیست

چهاردهم فروردین ۱۳۹۰

Add comment آوریل 6th, 2011


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها