یک سال از بازداشت ابوالفضل عابدینی نصر گذشت

مارس 2, 2011

پاینده ایران

ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر و از اعضای حزب پان ایرانیست سال گذشته و در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۸ همزمان با بسیاری دیگر از فعالین حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی سپاه در منزل مادری خود در شهرستان رامهرمز با خشونت بازداشت شد.

به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» عابدینی بعد از چهار روز به زندان اوین و بند ۲ الف سپاه پاسداران که خارج از نظارت سازمان زندان‌ها منتقل شد. وی بعد از گذراندن بیش از سه ماه تحمل سول انفرادی در بند امنیتی سپاه در زندان اوین که همراه با فشارهای روحی و جسمی سنگین برای وی بود، به  زندان کارون اهواز منتقل و در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و  به یازده سال محکومیت تعزیری محکوم شد.

عابدینی در زندان کارون اهواز تحت فشارهای گوناگون قرار گرفت و تا آن‌جا که به دلیل استفاده از مچ بند سبز مورد ضرب و شتم ماموران این زندان قرار گرفت. وی بار دیگر در شهریور ماه سال جاری به زندان اوین و بند ۳۵۰ این زندان منتقل و اکنون نیز در این بند دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. در طوی ماه گذشته وی بار دیگر به دادگاه فراخوانده شد و گزارش شد که ممکن است محکومیت سنگین ۱۱ سال زندان وی باز هم افزایش پیدا کند.

عابدینی  از شهریور ماه گذشته که به زندان اوین منتقل شده است تاکنون با خانواده‌ی خود ملاقات حضوری نداشته است. خانواده عابدینی هر بار که در خواستی مبنی بر ملاقات حضوری و یا اعطای مرخصی  به دادستان ارایه داده‌اند،هیچ‌گونه پاسخ مثبتی از دادستانی دریافت نکرده‌اند. وی همچنین مانند دیگر زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از تماس تلفنی با خانواده خود که در شهرستان به سر می‌برند نیز محروم است.

عابدینی همچنین در تاریخ نهم تیر ماه سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود که در تاریخ  ۴ آبان ماه همان سال  با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

رهانا خانه حقوق بشر ایران

دستگیری دوباره ابوالفضل عابدینی همراه با ضرب و شتم شدید توسط اطلاعات سپاه

Entry Filed under: ابوالفضل عابدینی. برچسب‌ها: .



Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها