برسد به دست ابومحمد المُحَمَراوی تجزيه طلب

جولای 20, 2012

دروغ هايي از نوع جبهه دمکراتیک مردمی اهواز (بخوانيد تجزيه طلبان غير دموکراتيک)

مقاله ای پیرامون سخنان محمود احمدی نژاد در سایت جبهه دمکراتیک مردمی اهواز (1) به قلم ابومحمد المحمراوي دیدم. در آن نکاتی دیدم که لازم دانستم به عنوان يک عرب خوزستانی به جماعت پان عرب گوشزد کنم.

جناب ابومحمد نخست پیشنهاد می کنم که آن دو عکس را به نام “تمدن اهواز” در سايت زده اید برداريد، تمدنی به نام اهواز وجود ندارد، آنچه وجود دارد تمدنی به نام ایران است. جالب است تصویری از قلعه باستانشناسی شوش را  که توسط مورگان فرانسوی جهت کاوش در محوطه تاريخي تپه هاي باستاني شوش و کاخ آپادانا بر روی تپه آکروپل ساخته شده است، از آثار باستاني تمدن اهواز! محسوب کرده ايد.

دیگر، عکسي از زیگورات چغازنبیل که سازه اي مربوط به دوره ايلامي است. از آنجا که در جعليات خودتان تمدن ايلامي را عرب مي دانيد و ايلامي ها را از نسل سامي مي دانيد، اين را هم مربوط به تمدن اهواز مي دانيد. اين بنا متعلق به تمدن ايلام است و هيچ ارتباطي با نژاد و فرهنگ عرب و سامي ندارد و پژوهشگران تاريخ و اساتيد اين حوزه بارها اين جعل بزرگ تاريخي را با شواهد و مدارک بسيار رد کرده اند.

مورد دیگر تصویر شیخ خزعل هست که احتمالا او را بنيانگذار “تمدن خيالي اهواز” مي دانيد. مي خواهم از شما بپرسم این عکس مربوط به چند هزار سال پیش می باشد؟! چيزي به نام تمدن اهواز در هيچ منبع تاريخي ذکر شده است و در طول هزاره هاي پيش خوزستان بخشي از تمدن ايراني بوده است و در يک دوره تاريخي شيخ خزئل بر بخش هايي از اين ناحيه حکمراني مي کرده و تابع دولت مرکزي ايران بوده است. شيخ جابر پدرشيخ خزئل هميشه وفادار و خدمتگزار و خراجگزار دولت قاجاريه بوده است و اين سرزمين هيچ وقت دولت مستقل نداشته است.

اما در مورد سخنان محمود احمدی نژاد…. در این که احمدی نژاد روحیات و سخنان پوپولیستی دارد هیچ شکی نیست ولي بيان حقيقت درباره تاريخ ايران از زبان هرکس باشد فرقي ندارد. با نکاتی که شما در آن مقاله به نگارش در آورده اید چند توضيح ضروري پیش می آید:

1.شما سخنان احمدی نژاد در مورد تاریخ 7000ساله ایران را بلوفی بیش ندانسته اید. حتا تاريخ 2500 ساله را هم بلوف دانسته اید بدون اینکه سندی در رد سخنان احمدي نژادبه عنوان حقايق مسلم تاريخي ارايه بدهید. شما را به همان تصاویری که در سایت خود گذاشته اید ارجاع میدهم.

قلعه آكروپل كه به قلعه شوش يا قلعه فرانسوي ها نيز معروف است به دست هيات باستان شناسي فرانسوي در سال1897ميلادي بر روي بلندترين نقطه شهر شوش بنا شده است و مربوط به صد و اندي سال پیش می باشد و به منظورکاوش محوطه باستاني تپه هاي شوش، از آجرهاي کاخ 2500 ساله آپاداناي داریوش هخامنشی و زيگورات چغازنبيل ساخته شد. آن تصویر زیگورات هم مربوط به زيگورات چغازنبيل با قدمت حدود 3250 سال مي باشد که براي ستايش ايلهاک اينشوشيناک می‌باشد. «چغازنبیل» که نام باستانی این بنا است، واژه‌ای محلی و مرکب از دو واژه «چُغا» (در زبان لري به معنی «تپه») و زنبیل (به معنی «سبد») است که اشاره‌ای است به مکان معبد که تپه بوده و آن را به زنبیل واژگون تشبیه می‌کردند. زيگورات هم از فعل آکدي زغارو ( به معني برافراشته) گرفته شده است. فکر کنم این دو مورد از هزاران مورد برای شما کافی باشد.

2.از دیگر موارد جالب شما تحلیل هايي است که انجام مي دهيد، اینکه مردم در ابوموسا به زبان عربی صحبت میکنند پس این منطقه عربی میباشد. آقای مُحَمَراوی ما هم در خانه به زبان عربی صحبت میکنیم. عرب هاي ساکن استانهاي ديگر هم عربي صحبت ميکنند آيا آنجا هم منطقه عربي است؟ آيا در هر منطقه اي عرب وجود داشته باشد و به عربي صحبت کند آن منطقه عربي به حساب مي آيد. به نظر من اين نه تنها دلیل کافی برای این مساله نمی باشد بلکه حرف بچه گانه اي است و بر همين اساس است که خوزستان را يک سرزمين عربي مي دانيد.

3. در جایی دیگر مرقوم نموده اید که جوانان عرب بیکار هستند و آنها را سرکار نمی برند در مورد بیکاری که متاسفانه معضل اساسي ايران و اکثر کشورها است با شما هم عقیده هستم ولي از شما پرسشی دارم: چگونه انتظار دارید جوانی را که مدرک تحصیلی بالایی ندارد – مثل خود من – در اداره ای که نياز به تخصص دارد به صورت رسمی استخدام کنند؟ پیشنهاد می کنم به اهواز تشریف بیاورید شما را به شرکت نفت ببرم و هموطنان عرب زبانی را نشانتان بدهم که در آن شرکت مشغول به کار هستند. شما را به بانک ها ببرم که درصد بالایی از کارمندان آن را عرب زبانان تشکیل داده اند. شمار زيادي از کارکنان و کارمندان شهرداري از بالاترين رتبه تا پايينترين رتبه عرب هستند. آیا خود شما انتظار دارید کسي پول را بدون کار کردن و عرق ريختن راحت در جیبتان بگذارد و اينطور تنبلی را در جامعه بیشتر کنید؟ اگر هم بخواهيد از تحصيل کرده ه اي بيکار حرف بزنيد که شامل همه اقوام در خوزستان مي شود. اين يک تبعيض قومي و مخصوص عربها نيست و به همه شهروندان ايران مربوط مي شود.

4. بگذاريد يک یادآوری کنم. کارگران نیشکر هفت تپه را که اکثر کارگرهای شریف آن عربزبانان هستند، یادتان هست؟ آنها چندین ماه حقوق خود را نگرفته بودند؛ يک جوان لربختياري از رامهرمز در مقام دفاع از حق و حقوق آنان در آمد و اکنون به خاطر آن اقدامات در زندان اوین در حال گذراندن 12 سال محکومیت خود است. در آن زمان شما داعیه داران حمايت از اعرب کجا بودید؟ می گویم؛ شما در اندیشه های شوم تجزيه طلبانه خود غوطه ور بودید که نتایج آن کشته شدن مردم میهنم و اعدام جوانان عرب زبان و به زندان انداختن آنان شد.

آقای محمراوی در پایان این را بگویم که شماهایی که فامیلی جعلی الاحوازی و المحمراوی و غيره را که نشان از ترس شماست برای خود برگزیده اید چگونه میخواهید از به قول خود حق ملت عرب دفاع کنید؟ 

 پاينده ايران- امید دهدارزاده –اهواز تيرماه1391

Entry Filed under: نوشتارها. برچسب‌ها: , , , , , , , , , .



Leave a comment

hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تازه ها :

پیوندها

بایگانی‌ها